بوشهر- رئیس بسیج سازندگی کشور از معرفی ۳۲ قطب و پایتخت از محصولات مختلف در سطح کشور در قالب اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: بوشهر پایتخت گوجه، خرما و عبا بافی می‌شود.

استان بوشهر پایتخت گوجه فرنگی، خرما و عبا بافی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بسیج سازندگی توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: برای معرفی ۳۲ قطب و پایتخت از محصولات مختلف در سطح کشور ۳۶۷ محصول را شناسایی کردیم که در استان بوشهر سه محصول گوجه‌فرنگی، خرما و عبا بافی شناسایی‌شده است.

زهرایی افزود: اجرای طرح‌های تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی، مسکن محرومان، کارگاه‌های زیرساخت اشتغال، احداث جاده بین مزارع، خانه بهداشت و مدرسه یک تا سه کلاسه از اولویت‌های تعیین‌شده در طرح جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه است.

وی بیان کرد: بخش دوم طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه شناسایی و رسیدگی به محله‌های حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر اجتماعی شهری است که در زمان حاضر هزار و ۱۰۰ محله در کشور شناسایی‌شده و از این شمار امسال ۳۶۰ محله در پنج استان کشور به عنوان آزمایشی از خدمات بسیج سازندگی برخوردار می‌شوند.

رئیس بسیج سازندگی کشور از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۱۲ هزار فرصت شغلی از طرح‌های بسیج سازندگی ایجادشده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۵ هزار صندوق قرض‌الحسنه با یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

زهرایی از تشکیل هفت هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است، این گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.