رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امید است هرچه سریع تر واکسن های ایرانی کرونا به سبد واکسیناسیون افزوده شود تا طرح گسترده واکسیناسیون عمومی در کشور افزایش چشمگیری یابد.

واکسن‌های ایرانی کرونا سریع‌تر به سبد واکسیناسیون افزوده شود

قدس آنلاین: دکتر جلیل کوهپایه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: با توجه به شیوع کرونا در برخی استان ها، اخذ مجوز اضطراری و طی شدن موفقیت آمیز مراحل کارآزمایی بالینی واکسن های ایرانی، این دستاورد علمی باید هرچه سریع تر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به محدودیت ورود واکسن های وارداتی، واکسن های " کوو ایران برکت" و " پاستوکووک" باید زودتر به سبد واکسیناسیون اضافه شود تا ضمن حفظ سلامت مردم از نگرانی های آنان در این زمینه کاسته شود.

امکان افزایش تزریق روزانه واکسن به شهروندان تهرانی تا ۷۰ هزار دوز وجود دارد
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: در حال حاضر در تهران روزانه حدود ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا به شهروندان بالای ۷۰ سال تزریق می شود، ولی اگر واکسن به موقع تامین شود می توان ظرفیت تزریق را با این تعداد مراکز تجمیعی به حدود ۷۰ هزار دوز رساند.

وی ادامه داد: با افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون عمومی در تهران می توان ظرفیت روزانه تزریق واکسن را به ۱۰۰ هزار دوز افزایش داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: هم اکنون ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان تهران داریم که از این تعداد ۳۱ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی گفت: یک مرکز تجمیعی چند روز پیش در منطقه ۶ تهران راه اندازی شد و ۲ مرکز دیگر هم در این منطقه در روزهای آینده راه اندازی و به تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون اضافه خواهد شد.

کوهپایه زاده تصریح کرد: با تمان توان در تلاش هستیم تا تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در منطقه تحت پوشش این دانشگاه را به ۴۰ مرکز برسانیم.

وی ادامه داد: در غرب تهران در مرکز ایران مال یک مرکز تجمیعی واکسیناسیون راه اندازی شده که به تنهایی می تواند تا ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا به مردم تزریق کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.