عرب نیوز اعلام کرد معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با وزیر دفاع آمریکا در خصوص همکاری‌های نظامی و دفاعی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با وزیر دفاع آمریکا

قدس آنلاین: خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی  با مقامات ارشد ارتش آمریکا در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد.

خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان سعودی با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن دیدار و تعهد واشنگتن به گسترش روابط دفاعی با عربستان را تأیید کرد.

معاون وزیر دفاع عربستان گفت: با مقامات ارتش آمریکا بر سرمشارکت طولانی مدت و تاریخی بین دو کشور، همکاری نظامی و دفاعی و تلاش‌های مشترک  برای حفظ ثبات منطقه، گفتگو کردیم.

رئیس پنتاگون اعلام کرد: آمریکا متعهد است که با عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ در یمن و مقابله با فعالیت‌های بی ثبات کننده  در این منطقه همکاری کند.

وزارت دفاع آمریکا در اظهارات ادعایی به حملات مرزی انصارالله یمن در منطقه واکنش نشان داد.

ند پرایس، سخنگوی کاخ سفید نیز اظهار کرد: معاون وزیر دفاع عربستان، با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دیدار کرده و روز  چهارشنبه نیز با مقامات وزارت امور خارجه آمریکا دیدار  می‌کند.

در همین راستا پایگاه اینترنتی کاخ سفید، بیانیه «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره دیدار جیک سالیوان  با خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان سعودی را به شرح زیر منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (سه شنبه ۶ ژوئیه) در واشنگتن با «خالد بن سلمان بن عبد العزیر آل سعود» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار و درباره مشارکت‌های دیرینه میان آمریکا و عربستان سعودی، امنیت منطقه ای، و تعهد آمریکا به کمک به عربستان سعودی برای دفاع از قلمرو خود در برابر نیروهای یمنی، گفتگو کرد. آن‌ها همچنین درباره اهمیت هماهنگ کردن تلاش‌ها به منظور تضمین بهبود اقتصاد جهانی، پیشبرد دستور کار آب و هوایی، و کاهش تنش‌ها در خاور میانه گفتگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سالیوان نیز بر اهمیت پیشبرد حقوق بشر در پادشاهی (عربستان سعودی) تاکید کرد. آن‌ها همچنین توافق کردند به صورت منظم در خصوص این مسائل و دیگر مسائل، با یکدیگر در تماس بمانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.