مدیر بهره برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: مردم از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۹۴انشعاب های غیرمجاز در باغ ویلاها و سایر ساختمان ها را گزارش دهند تا فرآیند برخورد با متخلفان سرعت بیشتری پیدا کند.

 گزارش انشعاب های غیرمجاز باغ ویلاها با سامانه ۱۹۴/برخورداری ۱۵هزار مشترک صنعتی خراسان رضوی  از گاز

فرشید دشتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: گاز باغ ویلاهای غیرمجاز پس از احراز تخلف در فرایند نصب علمک و یا پذیرش اشتراک قطع می شود.

وی افزود: انشعاب هایی که به صورت غیر قانونی در باغ ویلاها مورد استفاده قرار می گیرند از طریق بازرسی های میدانی روزانه توسط نیروهای کنتورخوان شرکت گاز شناسایی شده و نسبت به برخورد قانونی با آنها اقدامات لازم صورت می گیرد. از طرفی مردم نیز می توانند با تماس با سامانه تلفنی ۱۹۴این موارد را گزارش کنند تا زمینه شناسایی و برخورد با این متخلفان سرعت بیشتری پیدا کند.

مدیر بهره برداری شرکت گاز استان خراسان رضوی ادامه داد:  البته شناسایی انشعاب های غیرمجاز گاز فقط به باغ ویلاها منحصر نمی شود  و نحوه استفاده کلیه ساختمان ها و ابنیه  ها از گاز طبیعی به طور منظم و روزانه  پایش و بررسی می شود.

*برخورداری ۱۵هزار مشترک صنعتی از گاز

دشتی  در مورد گاز رسانی به صنایع و مشکلاتی که از سوی بخش صنعت در این زمینه مطرح شده است نیز تصریح کرد: فعالان حوزه صنعت برای  برخورداری  از گاز طبیعی می توانند با مراجعه به اداره گاز منطقه ای که واحد صنعتی انها قرار دارد ثبت نام اولیه را انجام داده و  نسبت به تکمیل فرآیند اشتراک پذیری اقدام کنند. در صورت تکمیل بودن مدارک، طی ۲۱ روز کاری ابلاغیه مربوطه صادر می شود. از طرفی در مورد مراحل اجرایی هم با توجه به متغیر بودن نقشه طرح ، میزان و مشخصات شبکه مورد نیاز،  زمان اجرا متفاوت است‌.

وی با بیان اینکه سیاست شرکت گاز ، گازرسانی فوری و ایمن به متقاضیان صنعتی است، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰۰ مشترک صنعتی در استان خراسان رضوی به شبکه سراسری گاز متصل هستند و  در سال ۱۳۹۹، تعداد ۸۲۶ واحد تولیدی صنعتی در این استان گازدار شدند که این برنامه علاوه بر جایگزینی ۱۳۳ هزار مترمکعب سوخت مایع، خراسان رضوی را در رتبه اول گازرسانی به واحدهای تولیدی صنعتی کشور قرار داد.

دشتی ادامه داد: همچنین بر اساس گزارش شرکت ملی گاز ایران تا پایان سال ۱۳۹۹، تعداد ۱۱۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی از محل اعتبارات ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و مستند به مصوبه شورای اقتصاد گازرسانی شدند که باعث صرفه جویی ۶۶ میلیون و ۸۶۱ هزار لیتر سوخت مایع شد.

وی بیان داشت: از طرفی شرکت گاز خراسان رضوی در سال جاری با هدف تسهیل در گازرسانی به متقاضیان صنعتی، میز خدمت اختصاصی را در اداره گاز منطقه ۲ مشهد واقع در خیابان پیام راه اندازی کرده است و  متقاضیان می توانند علاوه بر مراجعه حضوری ، همچنین از طریق شماره تلفن ۳۷۰۷۳۲۱۲ نسبت به پیگیری درخواست های خود اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.