ادعای تلف شدن ٨٠٠ قطعه مرغ در حالی از سوی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن مطرح است که رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران بردسکن میزان تلفات ناشی از قطع برق در این شهرستان را ۴ هزار قطعه اعلام کرده است.

 قطع برق مرغ‌ها را در بردسکن تلف کرد/ تناقض در آمار تلفات؛ ۸۰۰ یا ۴٠٠٠ قطعه مرغ

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا مهمیز  اظهار کرد:  برابر گزارش کارشناسان امور دام جهاد کشاورزی بردسکن که به یک واحد مرغداری مراجعه کردند، تلف شدن ۸۰۰ قطعه مرغ با وزن متوسط هر مرغ ۲.۵ کیلو تایید شد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه تمامی واحدهای مرغداری باید دارای ژنراتور برق باشند اما متأسفانه مرغداران به سادگی از کنار آن می‌گذرند، افزود: با وجود اینکه تجهیز واحدهای مرغداری به ژنراتور برق امری ضروری است و این مهم توسط مدیریت برق و جهاد کشاورزی به متصدیان واحدهای پرورش مرغ اعلام و تاکید شده است، همچنین مرغداران نسبت به بیمه کردن طیور خود هم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت این واحد مرغداری به مدیریت برق و سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام شده است؛ خواستار کمک برق استان و بیمه به فرد خسارت دیده شد.

مهمیز از فعال بودن ۵۱ واحد مرغداری در بردسکن خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر با توجه به اینکه ۱۱۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری بردسکن انجام شده است، ضروری است به دلیل افزایش دمای هوا و احتمال قطعی برق تمهیدات لازم را در این خصوص انجام دهند و از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند. 

تلف شدن ۴٠٠٠ قطعه مرغ در بردسکن​

ادعای تلف شدن ٨٠٠ قطعه مرغ در حالی از سوی مدیر جهاد کشاورزی بردسکن مطرح است که رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران بردسکن میزان تلفات ناشی از قطع برق در این شهرستان را ۴ هزار قطعه اعلام کرده است. 

حسین بمانی با اشاره به اینکه ۴ هزار قطعه مرغ گوشتی ۴۵ روزه در ۶ واحد مرغداری این شهرستان تلف شدند، گفت: این تعداد مرغ طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر قطعی برق تلف شدند. 

وی با بیان اینکه وزن تقریبی مجموع مرغ‌های تلف شده ۱۲ تن و ارزش آن‌ بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان بوده است، عنوان کرد: متأسفانه این واحدهای مرغداری فاقد بیمه هستند و با توجه به اینکه مرغداری‌ها موتور برق اضطراری دارند، ضرورت دارد شرکت برق، قطع برق واحدهای مرغداری را از دیگر صنوف جدا کند تا در مواقع قطعی تدابیر لازم اتخاذ شود.

رئیس هیأت مدیره شرکت تعاونی مرغداران بردسکن یادآور شد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا اگر روند قطعی برق ادامه یابد، تلفات مرغداری‌ها در روزهای آینده بیش از این خواهد بود. 

 انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.