۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر: 760127

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم است.

ایران چهارمین تولیدکننده کیوی جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز بازرگان در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا افزود: ایران مقام چهارم تولید کیوی را در جهان دارد و تولید این میوه از نظر صادرات، ارزآوری و سود اقتصادی برای کشاورزان مهم است.

وی اضافه کرد: نباید اراضی مولد، از چرخه تولید خارج شود و باید با حمایت از کشاورزان برای تولید کیوی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود و خوشبختانه با استقبال کشاورزان و بهره وری خوب آب، باغات کیوی در گیلان در حال توسعه است.

بازرگان با اشاره به نقش سازنده مراکز تخصصی تحقیقات کشاورزی بر توسعه و بهره وری این بخش، گفت: ۲۰ مؤسسه تخصصی تحقیقاتی، ۳۴ مرکز تحقیقات استانی و ۳۷۴ ایستگاه تحقیقات کشاورزی در کشور فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۰۹ ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا فعال شده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری، نیازمند توجه بیشتر است و در بازدید اخیر معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و در بازدید امروز برای توسعه این ایستگاه برنامه ریزی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.