مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون علاوه بر انجام ۲۱ هزار تست کرونا، به بیش از ۴ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی کاشمر خدمات‌رسانی شده است.

 ۳ پروژه خیرین حوزه سلامت کاشمر به بهره‌برداری رسید/ انجام ۲۱۰۰۰هزار تست و خدمات‌رسانی به ۴ هزار بیمار کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد یزدانی  در آئین بهره‌برداری از سه پروژه خیرین حوزه سلامت کاشمر که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه ، فرماندار و جمعی از خیرین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان شهید مدرس(ره) برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فراهم بودن زیرساخت‌های لازم، بیمارستان شهید مدرس(ره) برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر ابراز کرد: اگرچه روزهای سختی در ابتدای شیوع این ویروس داشتیم، اما در ادامه با حمایت‌ها و همکاری‌هایی که در خصوص تأمین امکانات و تجهیزات موردنیاز انجام شد به شرایط قابل قبولی در خدمت‌رسانی به بیماران کرونا دست‌یافتیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به ۴ هزار بیمار مبتلا به کرونا از مناطق مختلف کشور در مراکز درمانی کاشمر خدمت‌رسانی شده است، بیان کرد: در این مدت ۲۱ هزار تست کرونا انجام‌شده است که به لحاظ تعدادی در بین شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیشترین تعداد را داشته است.

یزدانی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کاشمر کمترین میزان کشندگی و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را داشته است و این موفقیت را مرهون تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی و همراهی شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی یادآور شد: داروی موردنیاز بیماران کرونایی در شهرستان تأمین‌شده است و در این مدت بیماری برای دریافت دارو از شهرستان خارج نشده است، همچنین در این مدت بیماری برای تخت آی سی یو پشت درب نبوده است.

بودجه موردنیاز بلوک زایمانی کاشمر در کمیسیون تلفیق ردیف شد

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از همراهی خیرین در کمک به ایجاد، نوسازی و تجهیز فضاهای بهداشتی و درمانی و تأمین تجهیزات پزشکی گفت: اگرچه تاکنون در حوزه بهداشت و درمان قدم‌های خوبی برداشته‌شده است، اما هنوز تا رسیدن به بهداشت و درمان مطلوب فاصله‌داریم.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با تأکید بر اینکه رقابتی کردن خدمات، واگذاری امور به بخش خصوصی، راه‌اندازی فضاهای جدید و تشویق بخش خصوصی برای ورود به ارائه خدمات در بخش‌های درمانی می‌تواند زمینه و شرایط را برای رسیدن به بهداشت و درمان مطلوب تسریع کند، ابراز کرد: به هر میزان فضای خدمات‌رسانی رقابتی‌تر شود، قطعاً شرایط و وضعیت بهداشت و درمان ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به نیمه‌کاره ماندن بلوک زایمانی در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبار موردنیاز برای تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی این مجموعه مهم در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید و به سازمان برنامه‌وبودجه ابلاغ شد، که امیدواریم در روزهای آتی اعتبار موردنیاز اختصاص یابد.

کاشمر پتانسیل تبدیل‌شدن به شهر گردشگر سلامت را دارد

فرماندار کاشمر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در ۱۷ ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم، گفت: اگرچه در این مدت شاهد همکاری اقشار مختلف مردم در رعایت توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی بودیم، اما در عمل کادر بهداشتی و درمانی در خط مقدم مبارزه تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیری برای خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا انجام دادند.

مسلم ساقی با ابراز خرسندی از فراهم بودن امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موردنیاز در حوزه بهداشت و درمان که در سایه پیگیری و تلاش نمایندگان ادوار کاشمر و همراهی و مشارکت خیرین تأمین‌شده است، ابراز کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی کاشمر در آینده‌ای نزدیک شهر گردشگر سلامت باشد و در کنار گردشگری زیارت نیز از ظرفیت و توانمندی بخش بهداشت و درمان در حوزه گردشگری سلامت گام‌های خوبی نیز بردارد.

وی اذعان کرد: در حوزه مشارکت خیرین، بیش از آنکه به ظرفیت مادی توجه شود باید به آن نگاه سرمایه اجتماعی داشته باشیم، چراکه با ارتقای سطح اعتماد عمومی در این حوزه می‌توانیم شاهد نگاه و توجه بیشتر خیرین باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ساختمان آموزشی آل احمد شماره ۲ با بیش از یک میلیارد تومان هزینه که توسط خیر سلامت سید منوچهر آل احمد، تجهیزات ساختمان آموزشی به ارزش ۶۰ میلیون تومان که توسط خانواده مرحومه دکتر آزاده غلامی، دستگاه اکسیژن ساز به ارزش دو میلیارد از سوی دانشگاه علوم پزشکی و احداث ساختمان و تجهیزات موردنیاز برای راه‌اندازی دستگاه اکسیژن ساز به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی خانواده مرحومه سرور اثباتی، خانواده شادروان حاج علی مدرسی، خانواده شادروان جانباز سید محمدرضا مهدیان، خانواده شادروان عجم پور، سید علی سیدی، حاجیه‌خانم صابری، علی دولت‌خواه و دستگاه دیالیز به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان از سوی یک خیر گمنام در بیمارستان شهید مدرس(ره) افتتاح از خانواده‌های خیرین با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.