دو جوان روشندل مصری از استان اسیوط، با تمرین و ممارست بسیار توانسته‌اند قرائت قاریان مشهور این کشور را به زیبایی تقلید کنند.

تقلید دو جوان روشندل مصری از مشاهیر قرائت قرآن

به گزارش قدس آنلاین، حماده عبدالراضی محمد و محمد جاد الکریم که از نعمت بینایی محرومند، موفق شده‌اند قرائت قاریان مشهوری چون شیخ محمد صدیق المنشاوی، شیخ محمود خلیل الحصری، شیخ احمد نعینع و شیخ محمود علی البنا را به درستی و زیبایی تقلید کنند.

 

حماده عبدالراضی درباره فعالیت قرآنی خود گفت که عشق به قرآن را از دایی‌اش که امام جماعت و خطیب مساجد بوده و در وزارت اوقاف مصر کار می‌کرده، فرا گرفته است. او زمانی که ۷ سال بیشتر نداشت، نزد دایی خود قرآن را حفظ کرد و به رادیو قرآن گوش فرا می‌داد.

 

حماده افزود که هر روز به رادیو قرآن گوش می‌داد و به صوت قاریان مشهور و تقلید از قرائت آنها عشق می‌ورزید تا اینکه توانست صوت قاریان مورد نظر خود از جمله شیخ محمد صدیق منشاوی، شیخ احمد نعینع و شیخ محمود خلیل الحصری را تقلید کند.

 

محمد جاد الکریم نیز درباره زندگی قرآنی خود گفت که در دانشکده اصول‌الدین دانشگاه الازهر شعبه اسیوط تحصیل کرده و حفظ قرآن را از ۴ سالگی آغاز کرده است. پس از مدتی قرآن را به طور کامل حفظ کرده و اجازه قرائت قرآن را از شیخ عبدالباسط عبدالحمید دریافت کرده است.

 

محمد جاد الکریم اشاره کرد که به رادیو قرآن مصر بسیار گوش می‌داده و به صوت شیخ محمود علی البنا و همچنین ابتهال‌های دینی عشق می‌ورزیده است.

 

وی تأکید کرد که رادیو قرآن کریم در مصر نقش مهمی در عشق او به قرآن کریم داشته و دلیلی برای حفظ قرآن او و تقلید صوت قاریان مشهور محسوب می‌شود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.