وزیر بهداشت با اشاره به واکسیناسیون کرونا گفت: خوشبختانه واکسیناسیون کرونا با قدرت از فردا آغاز می‌شود و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا به مردم تزریق خواهد شد.

 واکسیناسیون کرونا از شنبه با قدرت آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، سعید نمکی در سی و ششمین آیین پویش و سلامت در ارومیه اظهار داشت: استان آذربایجان‌ غربی از استان‌های نمونه در دوران کرونا بود که با وجود تردد مرزی به خوبی درخشید و رکورد مناسب و مطلوبی در مدیریت یکی از سهمگین‌ترین بیماری‌های واگیر جهان رقم زد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌ها در دوران کرونا نیز موفق شده و علاوه بر پروژه‌های کوچک و بزرگ، بیمارستان مجهز زنان مهزاد نیز امروز افتتاح شد.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه موج چهارم کرونا به خوبی گذرانده شد افزود: موج پنجم نیز با کرونای انگلیسی که قدرت ابتلا و مرگ و میر بالایی دارد، همراه بود و دچار کمبود تخت بیمارستانی نشده و خوشبختانه با کمک همه مسئولان و با تکیه بر درمان سرپایی و کمک سازمان بسیج در طرح سردار سلیمانی و همچنین همه همدلی مردم، این موج با کمترین عارضه طی شد.

نمکی گفت: مدت‌ها پیش خبرهایی از ورود ویروس هندی، آفریقای جنوبی و کالیفرنیایی در کشور وجود داشت که تخصص همکاران بهداشت و درمان باعث شد که در طول یک و نیم سال گذشته این ویروس، رصد و شناسایی شود.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های پرخطر در استان‌ها در دو ماه گذشته شناسایی شد افزود: در دو روستا هرمزگان و استان‌های بوشهر، آذربایجان‌غربی، یزد و  قم، ویروس هندی شناسایی شده بود.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه همه در دوران کرونا کمک کردند که جای تقدیر دارد و با موشک‌های نقطه‌زن این ویروس مورد هدف قرار گرفت و اجازه داده نشد که کرونا در عرصه ملی، کشورمان را گرفتار کند و بی‌تردید اگر کنترل نمی‌شد از دو ماه گذشته گرفتار ویروس بودیم و همچنین خوشبختانه ویروس هندی نیز به خوبی در استان مهار شد.

وی در ادامه افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران صادرکننده تجهیزات پزشکی بوده و 450 آزمایشگاه نیز در این ایام راه‌اندازی و 490 اکسیژن‌ساز نصب شد و این در حالی است که کسی از تعداد تولیدکنندگان این دستگاه ندارد.

نمکی با انتقاد از سیاه‌نمایی برخی رسانه‌ها در دوران کرونا اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها قطعی برق را باعث مرگ و میر برخی بیماران در دوران کرونا دانستند.

وی با انتقاد از اینکه محدودیت‌های کرونایی در هیچ جایی اجرا نمی شود اظهار داشت: متاسفانه همه رستوران‌ها باز بوده و عروسی‌ها در حالی که مردم ماسک ندارند برقرار است که دردمندی مسئولان عرصه نظام سلامت را در پی داشت.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به واکسیناسیون کرونا گفت: خوشبختانه واکسیناسیون کرونا با قدرت از فردا آغاز می‌شود و ناجوانمردانه است که عده ای بگویند که وزارت بهداشت در آوردن واکسن تعلل می‌کند.

وی افزود: بزرگترین کار در نظام سلامت، ساخت واکسن داخلی بود در حالی که ترکش‌هایی به خاطر ساخت واکسن داخلی ایجاد شد و مافیایی نیز دنبال واردات واکسن بودند.

نمکی اظهار داشت: امروز تولید داخلی دارو 90 درصد افزایش و واردات با وجود کرونا حداقل 30 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: از فردا 500 تا 600 هزار دز واکسن کرونا به مردم تزریق خواهد شد و باید به گروه های آسیب‌پذیر مانند جانبازان شیمیایی سردشت و همه مردم توجه ویژه‌ای شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.