حزب المستقبل لبنان هر گونه فراخوان برای برگزاری تظاهرات در حمایت از «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل دولت را تکذیب کرد.

 حزب المستقبل دعوت به تظاهرات در حمایت از سعد الحریری را تکذیب کرد

قدس آنلاین: در پی انتشار فراخوانی منتسب به حزب تیّار المستقبل در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دعوت از مردم جهت تظاهرات در حمایت از سعد الحریری، این حزب، خبر فراخوان مذکور را رد کرد.

در بیانیه صادره از المستقبل آمده است: «فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری تظاهرات مردمی تحت عنوان حمایت از سعد الحریری برای تشکیل دولت، دست به دست می‌شود که تیار المستقبل هیچ ارتباطی با این فراخوان‌ها ندارد».

طبق گزارش شبکه المنار، حزب المستقبل همچنین مردم لبنان و طرفداران خود را به عدم ترویج این فراخوان یا اهمیت دادن به آن دعوت کرد و از آن‌ها خواست تنها به دستورالعمل‌های این حزب که از دفتر رسانه‌ای یا رسانه‌های رسمی آن صادر می‌شود، اهتمام داشته باشند.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد  انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.