معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ایی وزارت ورزش و جوانان گفت: جایگاه ایران در بسیاری از رشته‌های ورزشی در دنیا تثبیت شده و ورزش حال ایران با گذشته قابل مقایسه نیست.

 معاون وزیر ورزش و جوانان: ورزش حال ایران با گذشته قابل مقایسه نیست

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علی‌نژاد امروز (شنبه) در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه ورزش این اظهارات را بیان کرد و افزود: ورزش تابعی از متغییرهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و کشورهای مطرح ورزش دنیا می‌خواهند توانمندی خود را در این ابعاد به نمایش بگذارند.

وی جایگاه ورزش ایران در عرصه‌های بین‌المللی را یادآور شد و گفت: ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه بیست و پنجم و در المپیک جوانان که آینده‌سازان ورزش هستند در رده هفتم قرار گرفت و امروز کشور ما در ورزش در بسیاری از مسابقات بالاتر از کشورهای منطقه قرار دارد که عملکرد بخش ورزش در حد زیادی باعث شور و نشاط و هویت ملی می‌شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در رشته‌های کشتی، ووشو و وزنه‌برداری در جایگاه اول تا سوم دنیا قرار داریم و در بسیاری رشته‌ها نه تنها در قاره بلکه در دنیا موقعیت خود را تثبیت کرده‌ایم.

علی‌نژاد اضافه کرد: ایران پیش از انقلاب در هشت دوره المپیک و پس از انقلاب نیز در هشت دوره حضور داشته است که تعداد مدال‌های طلای قبل از انقلاب هشت نشان  و پس از انقلاب ۱۸ مدال طلا بوده است. حال ورزش ایران اکنون قابل مقایسه با قبل نیست.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان اشاره کرد و گفت: مصداق سخنان رهبر انقلاب این بود که دشمنان از طرق مختلف مانع نمایش افتخارات علمی نخبگان کشور می‌شوند اما در ورزش نمی‌توانند از نمایش اقتدار و افتخار ایرانیان جلوگیری نمایند.

وی افزود: ما به این قدرت نرم بی‌توجه هستیم و جامعه ورزش با نیروی انسانی کم توفیقات زیادی به دست آورده است و امیدوارم به درک مشترک بیشتر نهادهای ملی بیانجامد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.