تحولات میدانی یمن با عملیات جدید ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور سرعت بیشتری به سود مقاومت گرفته است.

مقاومت پیشروی می‌کند

جنبش انصارالله موفق شد طی یک ضدحمله به ائتلاف سعودی در استان البیضاء در مرکز یمن، بخش‌های مهمی را در این جبهه بازپس‌بگیرد. به گزارش فارس، در این عملیات همچنین تمام پایگاه‌هایی که عناصر تکفیری سعی داشتند با حمایت نظامی، مالی و رسانه‌ای ائتلاف سعودی اشغال کنند، باز پس‌ گرفته شد. گفتنی است عملیات یاد شده با همکاری اهالی استان البیضاء و عشایر منطقه انجام شده است. این عملیات که از چهار مسیر آغاز شد، منجر به پاک‌سازی ده‌ها پایگاهی شد که گروهک‌های تکفیری از آن‌ها به عنوان اردوگاه و کارخانه ساخت مواد منفجره و بمب دست‌ساز آن هم زیر نظر ائتلاف سعودی و آمریکا استفاده می‌کردند. روزنامه «الاخبار» لبنان نیز در گزارشی درباره این موضوع نوشت: خوشحالی ریاض و واشنگتن دوام نیاورد و الزاهر در استان البیضاء به دست نیروهای صنعا افتاد. در این گزارش آمده، ائتلاف سعودی اماراتی موفق به تغییر نقشه نظامی در استان البیضاء به نفع شبه نظامیان خود نشد. ریاض انتظار داشت مرکز اداری استان البیضاء تحت کنترل شبه‌نظامیان موسوم به «العمالقه» و عناصر القاعده بیفتد، اما نیروهای صنعا الزاهر را پس گرفتند و آن‌ها را مجبور به فرار کردند.

گفتنی است هفته گذشته نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به حملات مزدوران ائتلاف سعودی و عناصر القاعده در استان البیضاء یمن در دو عملیات نظامی دیگر ۸۰ نفر از آن‌ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.

در همین حال، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن نیز اعلام کرد پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در استان البیضاء محاسبات دشمن را به هم ریخته و آن را دچار آشفتگی کرده است. ضیف‌الله الشامی در توییتر خود ضمن اعلام اینکه ائتلاف سعودی تمام ابزارهای خود از قبیل داعش، القاعده، مزدوران و حمایت آمریکا را در این نبرد هزینه کرده، افزود: خداوند یک پیروزی را (به نفع صنعا) محقق کرد که دشمن فکرش را نمی‌کرد و اکنون نبردها در جبهه البیضاء گسترده‌تر از حد انتظار آن‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.