مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌رضوی از فعالیت گشت‌های آب در شهرستان‌های استان به منظور ترویج مدیریت مصرف آن خبر داد.

گشت آب در شهرستان‌های خراسان‌رضوی فعال است

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی  گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، خشکسالی و کمبود منابع آب در شرایط سختی قرار داریم لذا این گشت‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت آب در سطح شهر و هشدار به مشترکان پرمصرف راه‌اندازی شده‌اند.

وی افزود: مدیریت مصرف از مهمترین راهکارهای گذر از وضعیت کم‌آبی است از این رو تفاهمنامه همکاری بین شرکتهای آب و فاضلاب در شهرستانها و سایر دستگاه‌ها برای فعالیت به عنوان حامی آب منعقد شده‌ است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی ادامه داد: برگزاری مسابقه دوچرخه سواری به صورت نمادین با موضوع مدیریت مصرف آب، کارگاه نقاشی برای کودکان، مسابقه آب پله، گفتمان مردمی آب، تولید محتوا نظیر انیمیشن دو بعدی آبنما با لهجه های شهرستانهای خراسان رضوی و انتشار در شبکه های اجتماعی از جمله اقدام این شرکت در راستای فرهنگسازی و مدیریت مصرف آب است.

وی گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی جاری، ۳۰ شهر این استان در تابستان امسال با تنش کمی و کیفی آب آشامیدنی مواجه هستند و ۲۳۰ روستا در استان نیز در شرایط تنش آبی قرار دارند و از طریق تانکر آبرسانی می شوند، اما در برخی شهرستانها برای دام‌های سبک و سنگین نیز از آب شرب استفاده می‌شود که تهدید است.

علوی افزود: استفاده از آب شرب برای استخرهای باغ ویلاها نیز از دیگر عوامل تهدید کننده در شرایط خشکسالی است که باید از آن پرهیز شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.