گر به قبض‌های برق خود دقت کرده باشید هر ماه مبلغ ۱۰۰۰ ریال برای بیمه شرکت توانیر پرداخت می‌کنید. این مبلغ در مواردی هزینه می‌شود که به خاطر نوسان‌های برق به شما آسیب برسد؛ یعنی دقیقاً همین روزها که قطع و وصل بدون برنامه برق ممکن است لوازم برقی زیادی را با خطر روبه‌رو کند.

  چند و چون دریافت خسارت قطعی برق

آن طور که عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور مشتریان شرکت توانیر می گوید تا اینجا بیش از ۳۵ میلیارد تومان خسارت برای پرونده‌های سال ۱۳۹۹ پرداخت شده و انتظار می‌رود خسارت‌های سال ۱۴۰۰ هم تا پایان شهریورماه پرداخت شود. اما دریافت این خسارت چه شرایطی دارد و باید برای آن چه کرد؟  اداره برق، تنها «تجهیزات خانگی» را بیمه کرده است، پس بیمه شامل خسارت لامپ، تبلت، گوشی، موبایل، شارژر، قطعات کامپیوتری و مواردی از این قبیل نمی شود. اگر می‌خواهید ادعای خسارت کنید، نباید خود مقصر حادثه باشید. مثلاً اگر سیم‌کشی ایراد داشته باشد یا کنتور را دستکاری کرده باشید امکان ادعای خسارت ندارید. حتی اگر وقوع خسارت در ساعات اعلام شده ثابت شود، شرکت برق مکلف به جبران خسارت شماست.

اگر شرایط دریافت خسارت را دارید، باید به آدرس bime.tavanir.org.ir بروید و در آنجا خسارت را ثبت کنید. بخشی از مدارکی که باید ثبت کنید، مدارک عمومی هستند . اگر خسارت واردشده به تجهیزات منزل شماست، باید فاکتور فروشگاه را الصاق کنید. اگر هم خسارت ناشی از آتش سوزی یا انفجار است که باید تصویر گزارش آتش‌نشانی یا تصویر گزارش کلانتری و تصویر گزارش کارشناس خسارت را به همراه تصویر فاکتور تعمیرات و تصاویر محل حادثه بارگذاری کنید.  چنانچه به خاطر نوسان‌های برق به خود شما یا بستگانتان آسیبی وارد شده و مشمول دیه هستید، باید تصویر صورت‌حساب بیمارستان و تصویر مدارک پزشکی را ارائه کنید. اگر خدایی نکرده حادثه منجر به فوت هم شده، برخی مدارک مانند تصویر کپی برابر اصل معاینه جسد، گزارش پزشک قانونی، گواهی فوت و انحصار وراثت ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.