اگرچه هنوز ستاد تنظیم بازار برای قیمت جدید شیر تصمیمی نگرفته است، اما از روز گذشته در برخی از واحدهای عرضه محصولات لبنی در کاشمر افزایش قیمت شیر اعمال شده است.

 افزایش غیرقانونی قیمت شیر در کاشمر/ با متخلفین برخورد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، باوجوداینکه ستاد تنظیم بازار برای اعلام قیمت جدید شیر خام تصمیم نگرفته است، اما از روز گذشته شاهد افزایش قیمت شیر در برخی از واحدهای عرضه محصولات لبنی در کاشمر هستیم.

قیمت شیر در کاشمر به کیلویی ۷۰۰۰ تومان رسید

یک شهروند کاشمری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امروز شیر  فله را به قیمت کیلویی ۷ هزار تومان خریداری کرده است، گفت: هفته گذشته شیر را کیلویی ۵ هزار و ۴۰۰ تومان خریداری کردم.

عربی افزود: زمانی که علت گرانی هزار و ۶۰۰ تومانی هر کیلو شیر را از فروشنده جویا شدم، فروشنده مدعی شد که از امروز قیمت شیر گران شده است.

وی بابیان اینکه در فضای مجازی قیمت هر کیلو شیر ۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام‌شده بود ولی زمان اجرای آن اعلام‌نشده بود، خاطرنشان کرد: برای اطمینان از قیمت واقعی شیر با سامانه ۱۲۴ تماس گرفتم.

این شهروند کاشمری اذعان کرد: پس‌ازاینکه موضوع عرضه شیر کیلویی ۷ هزار تومان را مطرح کردم، اپراتور سامانه اعلام کرد که نرخ جدید شیر از سوی استان اعلام‌شده است و تخلفی انجام‌نشده است.

صمت: افزایش قیمت شیر، غیرقانونی است

موضوع را از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی پیگیری کردیم.

 جواد خزاعی با اشاره به اینکه تا این لحظه (ظهر دوشنبه ۲۱ تیرماه) افزایش قیمت شیر اعلام‌نشده است، گفت: درصورتی‌که واحدهای صنفی شیر را بیش از قیمت مصوب قبلی آن عرضه کنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت شیر قبل از ابلاغ مصوبه قانونی آن تخلف است، یادآور شد: بازرسان سازمان صمت در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمت شیر در بازرسی‌های مستمر نسبت به تشکیل پرونده و معرفی فرد متخلف به تعزیرات حکومتی اقدام می‌کنند.

تعزیرات: تاکنون قیمت جدیدی برای عرضه شیر اعلام‌نشده است

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کاشمر هم  در خصوص عرضه شیر باقیمت جدید گفت: تاکنون قیمت جدیدی برای عرضه شیر اعلام‌نشده است و همچنان شیر با همان قیمت قبلی باید عرضه شود.

محمد دهقان با اشاره به اینکه افزایش قیمت عرضه شیر قبل از ابلاغ مصوبه تخلف محسوب می‌شود، یادآور شد: علاوه بر اینکه بازرسان در این حوزه ورود می‌کنند و ضمن سرکشی از واحدهای عرضه فرآورده‌های لبنی بر قیمت عرضه شیر نظارت می‌کنند و با متخلفین برخورد می‌کنند، از شهروندان نیز درخواست داریم هرگونه افزایش قیمت در این خصوص را به تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

جهاد کشاورزی: قیمت جدید اطلاع‌رسانی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر هم با اشاره به اینکه افزایش قیمت شیر طی روزهای اخیر از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام‌شده است، گفت: به دلیل اینکه افزایش قیمت شیر باید در ستاد تنظیم بازار مصوب شود، هنوز افزایش قیمتی در این خصوص اعمال نمی‌شود.

محمد شجعی یادآور شد: پس از مطرح‌شدن موضوع افزایش قیمت شیر در ستاد تنظیم بازار و تصمیم اعضای این ستاد، قیمت جدید شیر پس از ابلاغ به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.