رئیس جمهور عراق در واکنش به وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان بیماران کرونایی در شهر ناصریه، این فاجعه را نتیجه سوء مدیریت و فساد عنوان کرد.

برهم صالح: حادثه آتش‌سوزی بیمارستان نتیجه سوء مدیریت است

قدس آنلاین: برهم صالح، رئیس جمهور عراق اعلام کرد که فاجعه آتش‌سوزی در بیمارستان الحسین و پیش از آن در بیمارستان ابن الخطیب که ویژه بیماران کرونایی هستند، نتیجه فساد و سوء مدیریت است.

او گفت: فساد ریشه دار و سوء مدیریت عاملان وقوع چنین حوادث فاجعه باری است.

برهم صالح افزود: تحقیق و بازخواست مسببان این آتش‎‌سوزی‌ها، تسلیت و همدردی با شهدای این حوادث و خانواده‌های آنان است و باید در عملکرد نهادهای مرتبط بازنگری شود.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: فاجعه بیمارستان الحسین در ناصریه عراق دلیل آشکاری بر شکست دولت در حفظ جان عراقی‌ها است.

او افزود: زمان آن رسیده است که این شکست فاجعه آمیز متوقف شود و جلسه امروز پارلمان برای بررسی گزینه‌های مربوط به اتفاقات اخیر خواهد بود.

عمار حکیم، رئیس ائتلاف نیروهای ملی عراق نیز در توییتر نوشت: بار دیگر شاهد یک فاجعه جدید هستیم که در ادامه فجایع تاسف بار سابق رخ می‌دهد در حالی که هیچ راه حلی برای جلوگیری از وقوع چنین فجایعی اتخاذ نمی‌شود و این بار در مرکز قرنطیه بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه رخ داد که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

او با اشاره به اینکه این فاجعه، حادثه بیمارستان ابن خطیب بغداد در چند ماه پیش را در یادها زنده کرد، از اتخاذ نکردن تدابیر لازم و مطلوب برای جلوگیری از وقوع نظیر چنین حوادث تاسف باری ابراز تعجب کرد.

عمار حکیم در پایان از مسئولان مربوطه خواست فورا درباره این حادثه و دلایل آن تحقیق و نسبت به مجازات مقصران و مسببان این حادثه اقدام کنند.

شبکه خبری العهد نیز اعلام کرد که گزارش‌ها حاکیست آمار قربانیان آتش سوزی در بیمارستان بیماران کرونایی «الحسین» در شهر ناصریه در جنوب عراق به ۵۸ نفر افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.