وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام بدهی فدراسیون فوتبال از منابع نقدی توسط وزارت ورزش یا منابع غیرنقدی مثل ملک تامین و پرداخت شده است و فدراسیون هیچ بدهی به شستا ندارد.

فدراسیون فوتبال به شستا بدهکار نیست/ توانستیم خدمات بهزیستی را خانواده و محله محور کنیم

قدس انلاین: محمد شریعتمداری پرداختبدهی فدراسیون فوتبال به شستا از طریق تبلیغات را رد کرد و گفت: تمام بدهی فدراسیون فوتبال از منابع نقدی توسط وزارت ورزش یا منابع غیرنقدی مثل ملک تامین و پرداخت شده است و فدراسیون هیچ بدهی به شستا ندارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی که در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفتگو می‌کرد با اشاره به فرارسیدن هفته تامین اجتماعی و  بهزیستیو تبریک این مناسبت به اعضای ان دو سازمان و جامعه تحت پوشش آنها گفت: یکی از نقاط قوع فعالیت های دولت تدبر و امید در حوزه مسائل تامین اجتماعی و بهزیستی بوده و به لطف خدا و با وجود فشارهای نظام سلطه در بخش همسان سازی حقوق بازنشستگان باه مت دولت و هراهی مجلس این مهم در دو مرحله به اجرا درآمد  و بخش از مشکلات  بازنشستگان که طیف بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند  را تاحدودی کم کرد.

وی افزود: علاوه بر این تصمیم گرفته شد که با تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان از بودجه سازمان تامین اجتماعی همه کسانی که در مراکز بیمارستانی غیرسازمان تامین اجتماعی از امکانات بهداشتی استفاده می‌کنند بتوانند از فرانشیز صفر بهره‌مند باشند.

وی با بیان اینکه  توسعه خدمات دولت الکترونیک منجر به کاهش هفتاد میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و و شعب آن در سراسر کشور خواهد شد، گفت:  در سطح‌بندی خدمات درمانی هم گام‌های خوبی برداشته شد و تلاش شد این خدمات سرپایی بیمارستانی هم به صورت مجانی در اختیار بیمه‌شدگان در سال ۱۴۰۰ قرار گیرد.

بااشاره به اینکه خدمات پزشکی در سال ۱۴۰۰ توسعه پیدا خواهد کرد،تصریح کرد: خدمات سرپایی نیز توسعه می‌یابد؛ با اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی توانستیم بخش زیادی از خدمات این سازمان را به صورت غیرحضوری ارائه دهیم.

شریعتمداری با بیان اینکه در این دولت توانستیم خدمات بهزیستی را خانواده محور و محله محور کنیم و در محلات حضور پیدا کنیم، یادآور شد: با تاسیس مراکز مثبت زندگی در ۲ هزار و ۵۰۰ نقطه کشور با به کارگیری بیش از ۱۳ هزار نفر از متخصصان روانشناسی و جامعه شناسی با تقسیم پرونده‌های سازمان بهزیستی، در محلات حضور پیدا کنیم و خدمات به خانواده‌ها را داشته باشیم. بخش قابل توجهی از اینکار با همکاری جوانان صورت گرفت و جوانان در مراکز مثبت زندگی فعالیت می‌کنند.

در این دولت اقداماتی برای افزایش مستمری انجام شده است و به طور متوسط ۱۲.۷ برابر مستمری افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند افزایش یافت. خشنودیم که در ماه‌های پایانی دولت توانستیم صندوق فرصت‌های شغلی معلولان را تاسیس کنیم و از همین ماه فعالیت‌های اجرایی این صندوق آغاز خواهد شد.

وزیر رفاه درباره پرداخت ویلموتس از جیب بازنشستگان تصریح کرد: شستا گزارشاتی را در این خصوص ارائه کرده است؛ همچنین شستا در راستای دستور ستاد مبارزه با تحریم اقدام به پرداخت این منابع کرده و چک‌هایی توسط فدراسیون پرداخت شده که پرداخت نشده بود؛ بعد از آن تمامی طلب وصول شده و هیچ حقی از بازنشستگان تضییع نشده است، هیچ بدهی از طرف فدراسیون فوتبال به شستا وجود ندارد و از طریق منابع نقدی و غیر نقدی تمامی طلب شستا از فدراسیون دریافت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.