اعضای کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدسه ایران با هدف شناخت و الگوبرداری از فعالیت‌های بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس و هم‌افزایی برای کمک به اقتصاد کشور، از شرکت‌های زیرمجموعه این بنیاد بازدید کردند.

بهره‌وری مناسب از موقوفات برای تولید محصولات استراتژیک کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمود احمدی زرمهری کارشناس  مدیریت توسعه وقف و مشارکت های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس گفت: این کارگروه در برنامه‌ای دو روزه از مجموعه‌های کشت‌وصنعت مزرعه نمونه و واحد دامپروری صنعتی کنه‌بیست بازدید کردند و با توانمندی‌های آستان قدس رضوی در بخش تولیدات باغی، زراعی و دامپروری آشنا شدند.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از موقوفات اعتاب مقدس، شامل زمین‌های زراعی و باغات است، افزود: تبادل تجربیات در این زمینه به‌ویژه در بحث استفاده بهینه از منابع آبی و ارتقاء بهره‌وری در واحد سطح، بسیار کارگشا خواهد بود.

احمدی زرمهری ادامه داد: در حوزه دامداری و دامپروری، آستان قدس رضوی جزء واحدهای شاخص شرق کشور محسوب می‌شود و این امر برای تمامی اعتاب مقدس به‌منظور استفاده از تجارب فنی و همچنین تولیدات و تبادل اطلاعات، حائز اهمیت است.

عضو کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدسه ایران با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» گفت:  کشور ما با تحریم‌های سنگینی مواجه است و همین امر لزوم توجه بیش‌از پیش به ظرفیت‌های داخلی و هم‌افزایی تمامی نهادها را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه تولید محصولات استراتژیک از جمله دانه‌های روغنی اهمیت زیادی پیدا

کرده که این مهم با همکاری نهادهای انقلابی کشور و در راس آن آستان قدس رضوی هم اکنون در حال اجرا است؛ بر همین اساس اعتاب مقدس کشور با بهره‌گرفتن از این الگو و همچنین داشتن پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل متعدد، می‌توانند در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا کنند.

احمدی زرمهری درباره دستاوردهای این بازدید تصریح کرد: در پایان این بازدیدها، پیش نویس تفاهم‌نامه‌ توسعه همکاری‌ها به تایید  رسید و مقرر شد بعد از تصویب نهایی، ابلاغ شود.

 

هم‌افزایی اعتاب مقدسه ایران برای کمک به اقتصاد کشور

عضو کارگروه موقوفات و امور مالی اعتاب مقدسه ایران ادامه داد: به طور قطع سایر اعتاب مقدس با توجه به پتانسیل‌های عظیم آستان قدس و سازمان اوقاف و امور خیریه می‌توانند هم‌افزایی بزرگی را برای توسعه و رشد اقتصادی ایران اسلامی که هدف اصلی این کارگروه نیز است، ایجاد کنند.

وی ادامه داد به برکت وجود حضرت رضا (ع) و با همکاری سایر اعتاب مقدس کشور، همبستگی درخور توجه و الگویی مثال زدنی را در کشور ارائه خواهیم داد.

 

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.