سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: میزان درخواست سفر به کشور ارمنستان از این استان در هفته اخیر حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است

سفر خراسانی‌ها به ارمنستان ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرقانی افزود: در پی اعلام مسوولان ارمنستان مبنی بر شرط اقامت ۱۰ روزه برای انجام واکسیناسیون در این کشور و به تبع آن افزایش هزینه‌ های سفر، کاهش چشمگیر تقاضا را در این بخش شاهد هستیم.

وی بدون اشاره به آمار بیشتر در این زمینه و میزان خروج از استان با هدف سفر به ارمنستان ادامه داد: تا کنون بیش از ۱۴ هزار ایرانی به کشور ارمنستان سفر کرده‌اند که درصدی از این سفرها هم مربوط به شهروندان خراسان رضوی بوده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق اعلام دفاتر خدمات مسافرتی، تقاضا برای سفر به ارمنستان در استان حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل هزینه سفر یک نفر به ارمنستان و ۱۰ روز اقامت در آن کشور ۱۰۰ میلیون ریال برآورد می‌شود، افزود: به این ترتیب شمار زیادی از متقاضیان از دایره خارج شده و شاهد محدودیت تقاضای سفر به این کشور هستیم.

از چندی پیش با اعلام واکسیناسیون رایگان کرونا در کشور ارمنستان، تقاضا برای سفر به این مقصد در میان ایرانیان افزایش یافت.

هم اکنون بیش از ۴۰۰ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان خراسان رضوی دارای مجوز فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.