مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نتیجه آزمایش کرونای حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مثبت شده است.

آزمایش کرونای ۶ هزار و ۵۰۰ خارجی در مشهد مثبت شد

به گزارش قدس آنلاین،دکتر محمدجعفر صادقی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۳۳ هزار تن از اتباع خارجی، که بیشتر آنها افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات سلامت این دانشگاه قرار داشته و پرونده الکترونیک سلامت دارند.
وی بیان کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا ۴۶ هزار و ۶۶۴ تن از اتباع خارجی مبتلا و یا مشکوک به بیماری کووید- ۱۹ زیر پوشش غربالگری کرونا قرار گرفته اند و برای آنها تست پی سی آر و یا رپید تست انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده است،  زیر پوشش خدمات مراقبتی قرار می گیرند.

دکتر صادقی با بیان اینکه تمامی مسافران ورودی به استان خراسان رضوی از طریق مرزهای زمینی زیر پوشش تست های غربالگری قرار می گیرند، افزود: از ابتدای تیرماه تاکنون برای ۳۹۴ تن از اتباع خارجی تست کرونا انجام شده است که در صورت مثبت بودن نتیجه، به کشور خود بازگردانده می شوند.
وی تصریح کرد: واکسیناسیون اتباع خارجی بر اساس گروه های سنی آغاز شده است و تا کنون ۲ هزار و ۴۳۳ نفر نوبت اول و ۶۲۵ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

۳۲۰ هزار تن از اتباع افغانستان با مجوز،  گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد آنان ساکن مشهد هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه‌روز منتهی به ساعت ۱۴ دیروز جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور  به ۸۷ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده است.

در این مدت ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۲  هزار و ۷۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۵۴۸ هزار و ۷۰۴ نفر رسید.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.