حجت‌الاسلام دفتری با اشاره به نقش مهم مساجد در ترویج فرهنگ غدیر، گفت: در مساجد باید بستری فراهم شود تا جوانان با حضور پرشور در این اماکن، با ارتباط صمیمی و توام با احترام با امامان مساجد به رفع شبهات در زمینه شناخت امام بپردازند.

ظرفیت مساجد در ترویج فرهنگ غدیر بی‌نظیر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسین دفتری با بیان اینکه میزان دینداری در یک جامعه از شاخص میزان پرداختن به زندگی اهل بیت (ع) مشخص می شود، اظهار کرد: ‌یعنی هر چه یک جامعه به تحکیم رابطه بین امام و امت، اهتمام ورزد، مردم آن جامعه در استفاده از سبک دینی موفق تر خواهند بود. نقش مساجد در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

 

این مشاور جامعه تعلیمات اسلامی گفت: در مساجد باید بستری فراهم شود تا جوانان با حضور پرشور در این اماکن، با ارتباط صمیمی و توام با احترام با امامان مساجد به رفع شبهات در زمینه شناخت امام بپردازند. در زمان غیبت امام عصر (عج) باید با تلاش بیشتری در شناساندن فرهنگ غدیر و تبع آن، اثبات وجود حضرت مهدی (عج) بپردازیم.

 

این مبلغ دینی افزود: از آنجا که مسجد جایگاهی پاک برای پرستش خالصانه ی خداوند متعال می باشد (سوره جن، آیه ۱۸؛ و پایگاه عروج انسان از خاک به افلاک است، سوره اسری، آیه یک) و امامان معصوم (ع) آن را جایگاهی برای رها شدن انسان از اضطراب و دغدغه های روزمره می دانند، بنابراین جنبه عبادی آن را در شمار نقش تربیتی آن لحاظ کرد. یعنی جایگاهی که با آشنایی و پیوند میان مومنان، نخبگان و صلحای جامعه، می تواند برای شناخت فرهنگ علوی و اثبات امامان معصوم(ع)، مخصوصا حضرت علی علیه السلام جایگاه بسیار مناسبی باشد. در این مکان مقدس است که ائمه جماعات می توانند با کمک مبلغان مومن و ولایی و کسبه محل، مردم همان محل را در قالب برنامه های فرهنگی دور هم گرد آورده و حتی با کمک های مومنانه به قشر آسیب پذیر همان محل و دعوت آنان برای جلسات مختلف آموزشی نقش بسزایی را ایفا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دفتری اضافه کرد: در این میان یک امام جماعت فعال، همچون یک مبلغ پر انگیزه و هدفمند می تواند با الگو سازی مناسب در جهت تبیین اهداف بلند اسلام کوشا باشد. به عنوان مثال تلاش حضرت علی (ع) در دکه القضاء، خطبه آتشین حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و مقابله با زورگویان سرمشق خوبی برای شیعیان و محبان امیرالمومنین(ع) است.

 

وی ادامه داد: یک مبلغ کوشا می تواند با آگاهی دادن به مردم در جهت تلاش برای ازدواج آسان با توجه به شیوع ویروس کروناو حذف تجملات و ساده زیستی، نقش بسیار مهمی ایفا کند. با توجه به اینکه ادیان الهی مخصوصا اسلام عزیز در خصوص ازدواج و فرزند آوری تاکید زیادی دارند، باید به نقش پدر در حوزه تلاش برای کسب لقمه حلال و مادر برای تربیت فرزندانی پاک، قانع، متواضع اهمیت ویژه ای لحاظ شود.

 

این مشاور جامعه تعلیمات اسلامی تاکید کرد: والدینی که در زمینه تربیت فرزند اختلاف دارند و خانه را با صحنه جنگ یا میدان زورآزمایی تبدیل می کنند نباید در آینده از فرزندان خود انتظار مدیریت خشم و یک زندگی سالم داشته باشند. اما فرزندی که مطابق با فرهنگ ولایی که فرهنگ عبادت، جهاد و شهادت است، تربیت شده جای امیدواری دارد که از آسیب های مکرری چون خودحقیرپنداری، حرص و آز و ثروت اندوزی به دور است.

 

دفتری خاطرنشان کرد: یک‌مسحد پویا و یک امام جماعت پویا با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و آسیب شناسی صحیح، در پایه گذاری فرهنگ ‌اصیل و صحیح اسلامی و رشد نسلی عاشق ولایت و امامت موفق خواهد بود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.