۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
کد خبر: 762127

بنا بر اعلام مقامات آژانس بین المللی تست، این سازمان بیشترین آزمایش دوپینگ پیش از المپیک ۲۰۲۰ را از ورزشکاران ایالات متحده آمریکا به عمل آورده است.

ورزشکاران آمریکا تحت بیشترین تست دوپینگ

به گزارش قدس آنلاین، آژانس بین المللی تست که آزمایش‌ها و برنامه‌های ضد دوپینگ را برای فدراسیون‌های بین‌المللی انجام می‌دهد در گزارشی اعلام کرد که پیش از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ بیشترین آزمایش دوپینگ را از ورزشکاران ایالات متحده آمریکا به عمل آورده است.

بنجامین کوهن که به بهانه پاسخگویی به دغدغه‌های خبرنگاران درباره دوپینگ ورزشکاران روسی صحبت می‌کرد، با اعلام این مطلب گفت، ورزشکاران روس نیز از جمله ورزشکارانی بودند که در پروسه ۸ ماهه اجرای برنامه‌های ضد دوپینگ قبل از بازی‌های المپیک، تحت بیشترین آزمایش دوپینگ قرار گرفتند.

در پی رسوایی دوپینگ گسترده ورزشکاران روسی در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی که عواقب آن به المپیک‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ نیز رسید، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) و دادگاه عالی داوری ورزش، روسیه را از حضور در المپیک ۲۰۲۰ محروم کردند و ورزشکاران این کشور تحت عنوان کمیته المپیک روسیه در توکیو حضور پیدا کرده اند.

با این وجود با توجه به این که گفته می‌شود آزمایشگاه‌های مسکو مستقل و قابل اطمینان نیستند، هنوز هم نگرانی‌هایی وجود دارد که ورزشکاران روس باز هم مرتکب تخلف دوپینگ شده باشند، اما کوهن با رد این نگرانی گفت ورزشکاران روسیه پس از چین و آمریکا سومین کشوری هستند که تحت بیشترین آزمایشگاه دوپینگ قرار گرفته اند.

این سه کشور از جمله تیم‌هایی هستند که بیشتین ورزشکار را به المپیک توکیو اعزام کرده اند.

کوهن افزود: با توجه به اینکه این سازمان برای اولین بار تنها مسئول عملیات نمونه گیری در المپیک است، گسترده‌ترین برنامه ضد دوپینگ "پیشا -المپیک" تاریخ این بازی‌ها را انجام داده است.

او بیان کرد: این نهاد در طول بازی‌ها نیز برای اولین بار از تکنیک‌های تست ژن و نمونه خون خشک شده برای آزمایش‌ها استفاده خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.