رئیس بیمارستان امید با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری سرطان در این مرکز گفت: در این مرکز خدماتی همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی و ماموگرافی به مراجعین ارائه می‌شود.

 نخستین مرکز غربالگری سرطان در مشهد راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، سودابه شهید ثالث با بیان اینکه این مرکز با حمایت خیران سلامت با هزینه‌ای بیش از ۸ میلیارد ریال راه‌اندازی شده اظهار داشت: در این مرکز مراجعین می‌توانند از حضور متخصصین رادیوانکولوژی، گوارش، انکولوژی زنان، رادیولوژیست بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه درمان مسئله‌ای پرتنش و هزینه بر خواهد بود لذا راه‌اندازی مراکز غربالگری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی خواهد  داشت تصریح کرد: با تشخیص زود هنگام سرطان از پیشرفت بیماری که مستلزم درمان های پیچیده و طولانی مدت است جلوگیری و همچنین بار هزینه‌ای درمان برای بیماران و جامعه کاهش می‌یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه خدمات پیشگیری و تشخیص زود هنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان و ایجاد دسترسی عادلانه از طریق ارائه خدمات بالینی، تشخیصی و درمانی سرپایی و ارتقا کیفیت این خدمات، از جمله وظایف تعیین شده برای حوزه سلامت است.

رئیس بیمارستان امید اظهار امیدواری کرد: با افزایش ارتباط دوسویه بین سطح یک و مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیر واگیر در سطح دو و رعایت نظام ارجاع شاهد انسجام بیشتر در ارائه خدمات پیشگیرانه و مراقبتی ودرمانی در حوزه بیماریهای غیرواگیر بوده و گامی بزرگ در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها و کاهش بار ناشی از ابتلا به عوارض آنها و نهایت کاهش میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از این بیماریها برداشته شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.