سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با ابراز تاسف از درگیریهای مجدد و کشته و زخمی شدن افرادی از نیروهای مرزی آذربایجان و ارمنستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به طرفین به منظور دستیابی به صلح پایدار تاکید کرد.

اعلام آمادگی تهران برای میانجیگری بین ارمنستان و آذربایجان

قدس آنلاین: به گزارش  اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امورخارجه، «سعید خطیب زاده» با اشاره به تداوم درگیری های پراکنده مرزی میان نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، با ابراز تاسف از کشته و زخمی شدن افرادی از دو طرف، بر خویشتنداری طرفین و لزوم حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات مرزی دو کشور تاکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم عبور دو کشور از تنش ها و درگیری ها و ضرورت دستیابی هر چه سریع تر به صلح پایدار در منطقه قفقاز جنوبی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به طرفین به منظور دستیابی به صلح پایدار را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است درگیریهای شدید و اتش باز توپخانه‌ای از روز گذشته میان نیروهای ارمنستان و آذربایجان در منطقه "کلبجار" قره باغ که در جنگ اخیر بدست نیروهای آذربایجان پس گرفته شد موجب کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای نظامی دو طرف شده است.

از اوایل هفته گذشته مقامات نظامی و سیاسی دو کشور یکدیگر را به تحریک  و تنش زایی در منطقه متهم کرده و مسئول بروز درگیری مجدد عنوان می کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.