رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه ارز دولتی از ابتدای سال99برداشته شد خوشبخانه هر روز شاهد یک روند کاهش قیمتی در بازار برنج بوده و هستیم.

هیچ بحرانی در بازار کالاهای اساسی نداریم

حمید رضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صمت خراسان رضوی در خصوص توزیع کالاهای اساسی در سه ماه اول سال جاری در خراسان رضوی اظهار کرد:در سه ماهه اول سال جاری میزان ده هزار تن سهمیه خانوار برای هرماه به ماتخصیص داده شده که تقریبا همه آن ها توزیع شده است و در حال حاضر هم  هیچ کمبود و مشکلی در سطح استان در این خصوص وجود ندارد.

 وی ادامه داد: خوشبختانه بازار از روغن اشباع شده تا جایی که حتی قیمت روغن در بازار در حال حاضر حتی از قیمت مصوب هم ارزان تر بوده و بازار به لحاظ تهیه روغن هیچ بحرانی ندارد.

رجوعی در توضیح وضعیت بازار برنج استان نیز افزود: دربحث برنج وارداتی ارز برنج پاکستانی از ابتدای سال۹۹برداشته شد و شما شاهد یک روند کاهش قیمتی در این بازار بوده اید. در حال حاضر قیمت برنج سوپر باسماتی که بهترین‌نوع برنج است که زمانی کیلویی ۲۹تا ۳۰هزار تومان بوده است الان به ۲۴تا ۲۵ هزار تومان کاهش یافته است در یک کلام  در بازار برنج به ‌تعادل رسیده ایم و هیچ مشکل خاصی نیز در این خصوص نداریم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه از ابتدای سال جاری قیمت برنج وارداتی را هم  درقالب تنظیم‌ بازار توزیع کرده ایم که لازم به توضیح است که این برای ایام محرم و صفر نیست سهمیه جدیدی به ما تخصیص خواهند داد.

رجوعی در توضیح وضعیت بازار شکر در استان نیز اضافه کرد: قیمت شکر مصوب کیلویی ۱۱هزار و ۵۰۰تومان است و در حال حاضر هم مشغول توزیع شکر سهمیه تنظیم بازار هستیم چون خوشبختانه قیمت متعادل است و خیلی فشار از سوی شبکه تنظیم‌ بازار نداریم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.