معاون هنری و نمایشی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز انتخابات هیات مدیره هنرهای نمایشی استان پس از یکسال وقفه خبر داد.

برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی پس از یکسال وقفه

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل  با اشاره به آغاز برگزاری جلسات  تدوین تقویم اجرایی انتخابات هیات مدیره انجمن‌ هنرهای نمایشی خراسان رضوی در هفته جاری، اظهار کرد: مردادماه ۱۳۹۹ پایان مهلت دوره انتخابات انجمن هنرهای نمایشی بود که به جهت شرایط کرونا و تصمیم‌گیری بر این‌که هیات مدیره تا تغییر شرایط با سرپرست اداره شود برگزاری انتخابات تاکنون به تعویق افتاده بود.

وی افزود: بخش تکلیفی در این موضوع را اداره کل هنرهای نمایشی دارد که باید انتخابات را برگزار کند و بخش مطالبه‌گری را جامعه هنرهای نمایشی استان دارد که حق دارد پس از دو سال مجمع عمومی انجمن برگزار شود، گزارش از سوی هیات مدیره ارائه شده و انتخابات انجمن برگزار شود.

معاون هنری و نمایشی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از هفته قبل با هماهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تمهیدات برگزاری انتخابات را آغاز کردیم و این هفته جلساتی را با محوریت هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی به عنوان مجری برگزاری و نظارت حوزه کارشناسی و معاونت هنری سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهیم کرد که ان‌شاءالله تقویم اجرایی را برای انتخابات تدوین و عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: از گروه‌های ثبت شده که حق رأی و شرکت در انتخابات را دارند، انتظار می‌رود که از هم‌اکنون به این توجه کنند که انجمن پویا، با نشاط و فعال، متناسب با فرهنگ خراسان را مدنظر قرار دهند تا بتواند به عنوان نماینده از حقوق و مسائل نمایش استان دفاع کند و نقش موثری در رشد و تعالی هنر نمایش خراسان رضوی داشته باشد.

احتمال تمدید مهلت جشنواره تئاتر خراسان رضوی

روشندل با بیان اینکه احتمال تمدید جشنواره تئاتر خراسان رضوی وجود دارد، بیان کرد: فراخوان جشنواره تئاتر خراسان رضوی منتشر شده و طبق آخرین آمار حدود ۴۰ نفر برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، اما با توجه به اینکه پایان مهلت ثبت‌نام برای شرکت در جشنواره تا پایان تیرماه بوده، بر اساس رای و نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، احتمال تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره وجود دارد.

معاون هنری و نمایشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: چون جشنواره تئاتر استان، تنها راه ورود به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر است، امیدواریم کارهای خوبی را شاهد باشیم تا بتوانیم در جشنواره فجر هم مانند ادوار گذشته شاهد حضور موفقی از هنرمندان خراسان رضوی باشیم‌.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.