رییس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور مشهد گفت: در حال حاضر ۷۸۰ مرکز تعویض روغن در مشهد فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۸۰ مرکز دارای مجوز و حدود ۲۵۰ مرکز دیگر بدون مجوز مشغول به فعالیت و سرویس دهی هستند.

فعالیت ۲۵۰مرکز تعویض روغن بدون مجوز در مشهد!

حامد یزدی زاده رییس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتورمشهد در توضیح دلایل گرانی روغن موتور بیان کرد: متاسفانه با وجود افزایش قیمتی روغن صنعتی امسال هم در دو مرحله این افزایش قیمتی بوجود آمد ولی این افزایش قیمتی که از آن یاد می کنید مربوط به روغن موتورهای خودروهای بنزینی و دیزلی است که از پارسال افزایش نداشته است روغن موتورهای موجود در بازار توسط ۴ برند داخلی تولید و توزیع می شوند که تقریبا ۸۰ درصد از روغن های موجود در بازار را تامین می کنند و بله در تیر ماه امسال از سوی سازمان حمایت ۴۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در ۸ ماه گذشته به دلیل کمبود روغنی که در بازار داشتیم متاسفانه قیمت این محصول در سطح خورده فروشی افزایش چشمگیری داشت که این افزایش ۴۱ درصدی باعث شد که میزان عرضه روغن موتور بیشتر شده و به همان میزان عرضه روغن های موتور تغلبی کم شود.

یزدی زاده افزود: از آن جایی که در این بازار در طول این چند ماه قیمت های کاذب جای خود را به قیمت های واقعی داده بود و باعث برهم خورد تعادل بازار شده بود در حال حاضر بازار به تعادل رسیده و من امیدوارم که دیگر شاهد هیچ افزایش قیمتی نباشیم و قیمت مصوب شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور مشهد در پاسخ به این سوال که آیا روغن های تغلبی هم در بازار موجود است گفت: به هر شکل بازار روغن موتور هم به مانند دیگر بازارها ممکن است محصولات تقلبی هم داشته باشد ولی مطمئنا خیلی وسیع نیست که البته ناگفته نماند این روغن های تقلبی از از شهرهای تهران و گرمسار وارد بازار مشهد می شود و تولید زیادی هم ندارند. روغنهایی که به به عنوان روغن تقلبی وارد بازار می شود مخلوطی از روغن های سبک و سنگین است که با برند خارجی وارد بازار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸۰ مرکز تعویض روغن در مشهد فعالیت می کنند که از این تعداد ۵۸۰ مرکز دارای مجوز و حدود ۲۵۰ مرکز دیگر بدون مجوز مشغول به فعالیت و سرویس دهی هستند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.