مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زمان دقیق واکسیناسیون خبرنگاران در برابر کرونا که حتی در شرایط قرمز نیز موظف به حضور در محل کار هستند ، اظهار بی اطلاعی می کنند.

ابهام در  زمان واکسیناسیون خبرنگاران در برابر کرونا

به گزارش قدس آنلاین، خدادی ، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در تاریخ ۱۰خرداد ماه سال جاری از تهیه لیست اسامی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد و تاکید کرد: از هیچ اقدامی برای حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

*نیمه خرداد

از طرفی سخنگوی  دانشگاه علوم پزشکی مشهدنیز خرداد ماه عنوان کرده بود که طبق رایزنی های انجام شده و مکاتبات اداری با وزارت بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درخواست واکسینه شدن خبرنگاران ابلاغ  شده است.

حمیدرضا رحیمی  تصریح کرده بود که  به احتمال زیاد از نیمه خرداد ماه امسال تمهیدات لازم جهت واکسینه شدن این قشر پر خطر جامعه انجام خواهد شد.

*ارائه لیست

علی رغم این اظهار نظر هیچ گونه اتفاقی در این باره رخ نداد و هشتم تیرماه سال جاری نیز  معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که   باتوجه به اینکه طبق سند ملی واکسیناسیون، اولویت سوم تزریق واکسن کرونا شامل خبرنگاران می‌شود، مدیران مسئول محترم رسانه‌های فعال شامل رسانه‌های مکتوب در حال انتشار، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری دارای رتبه بندی تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ فرصت دارند، اسامی و مشخصات خبرنگاران خود را برای اعلام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنل اختصاصی خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، ثبت نمایند.

با این وجود و در حالی که هفته اول مرداد ماه ۱۴۰۰نیز در حال پایان است اما هنوز خبری از واکسیناسیون خبرنگاران که حتی در شرایط قرمز کرونایی نیز موظف به حضور در محل کار و اطلاع رسانی به مردم هستند نمی باشد.  

*ابلاغی در این باره نداشته ایم

برای آگاهی از آخرین وضعیت این ماجرا به سراغ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  مشهد رفتیم.

مهدی قلیان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: از واکسیناسیون خبرنگاران و اصحاب رسانه در حال حاضر هیچ گونه خبر جدیدی ندارم.

وی در ادامه افزود: تاکنون هیچ گونه  ابلاغ جدیدی از سوی وزارت بهداشت و درمان  در این باره به دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشده است از این رو  مشخص نیست که این واکسیناسیون چه زمانی و چگونه انجام شود .

در ادامه پیگیری به سراغ بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفتیم که یکی از همراهان وی با بیان اینکه در جلسه ای با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هستند تلفن را قطع کرد.

به هر حال علی رغم همه تبلیغات رسانه ای که برای واکسینه کردن  خبرنگاران در مقابل ویروس منحوس کرونا از سوی مسئولان مختلف صورت گرفت اما همچنان حتی خبری از تاریخ آغاز این واکسیناسیون برای اصحاب رسانه وجود ندارد این در حالی است که واکسیناسیون  فرهنگیان سراسر کشور از دوشنبه ۴مرداد ماه به منظور برگزاری حضوری کلاس های درس سال تحصیلی آینده آغاز شد موضوعی که احتمالا با مقاومت خانواده ها و عدم حضور دانش آموزان در مدارس مواجه خواهد شد. !!!

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.