رئیس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در نقاط مختلف شهر مشهد ایجاد شده است که در قالب ۲۰ تا ۳۰ میز خدمت روند واکسیناسیون عمومی را سرعت بیشتری می بخشند.

فعالیت ۸ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در مشهد/امکان انتخاب واکسن وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری‌نژاد با اشاره به اینکه مردم مشهد استقبال خوبی در رابطه با واکسیناسیون انجام دادند، خاطرنشان کرد:  فرایند واکسیناسیون در حال انجام است و خوشبختانه کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: حدود ۱۳ مرکز دولتی برای واکسیناسیون و یک مرکز خودرویی در شهرک دانش و سلامت برای افرادی که امکان کمتری برای حضور در مراکز واکسیناسیون دارند در نظر گرفته شده است.

جعفری نژاد با بیان اینکه ۸ پایگاه تجمیعی واکسیناسیون نیز در مناطق مختلف شهر در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از جمله پایگاه‌های تجمیعی می توان به پایگاه مرکز آموزشی علمی و کاربردی خانه کارگر بلوار هاشمی رفسنجانی، پایگاه ولایت فرهنگسرای امت و پایگاه  شهید بی بی صدیقه سیدی بلوار هدایت غربی، پایگاه شهید ناصری مقابل بوستان بهار، پایگاه محرابی،   پایگاه هنرستان سید جمال الدین اسدآبادی، درمانگاه خیریه شبانه‌روزی آل محمد بلوار هفده شهریور و مجتمع مسکونی مهر واقع در کوهسنگی اشاره کرد که در هر یک از این پایگاه‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میز خدمت وجود دارد و روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری در حال انجام است.

رییس گروه آموزش و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خوشبختانه تنوع واکسن وجود دارد و مردم می‌توانند واکسن مورد علاقه خود را انتخاب کنند، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که فرد داوطلب در صورت وجود علایم مشکوک به سرماخوردگی یا بیماری کرونا  حتما با پزشک مجموعه مشورت کند و یا تست پی‌سی‌آر کرونا را انجام دهد.

وی ادامه داد: کسانی که کمتر از یک ماه گذشته به بیماری کرونا مبتلا بودند و یا افردی که تماس نزدیک با بیمار کرونایی داشتند و بیماران خاص بایستی معرفی‌نامه از پزشک بیاورند.

جعفری نژاد با اشاره به اینکه اگر عموم مردم سوالی درخصوص شرایط دریافت واکسن دارند و یا مشکوک به بیماری هستند می‌توانند با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند، گفت: از طریق سامانه ۱۹۱ می‌توان با جایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون و انجام تست رایگان کرونا آشنا شوند.

به گزارش وبدا، وی گفت: برای بیماران خاص که مربوط به انواع سرطان‌ها هستند، در بیمارستان امید بعد از مشورت پزشک معالج واکسن تلقیح می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.