حامد لک دروازه بان تیم پرسپولیس به دلیل بدرفتاری در قبال مقام غیر رسمی به یک جلسه تعلیقی به مدت ۶ ماه و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌شود. باشگاه پرسپولیس نیز به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید. علیرضا منصوریان سرمربی تیم آلومینیوم اراک به سه جلسه محرومیت و مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم می شود. فیروز کریمی یک جلسه محرومیت قطعی و پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال و باشگاه تراکتور نیز بابت این تخلف ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

این‌ها گوشه ای از تصمیمات عجیب و غریب کمیته انضباطی در قبال تخلفات انضباطی است که با انتقادات گسترده منتقدان رو به رو شده؛ چون این رکن قضایی به جای تصمیمات بازدارنده علاقه بسیار زیادی به روش درآمدزایی از رفتارهای نابه هنجار فوتبالی ها دارد تا در کنار مبارزه با بداخلاقی خزانه خالی فدراسیون فوتبال را نیز پر کند.

شاید درآمدزایی رکن قضایی به مذاق مدیران فدراسیون فوتبال شیرین بیاید، اما تبعات آن در جریان مسابقات فوتبال کاملاً نشان می‌دهد گستاخی و بی ادبی را به دنبال دارد. نکته تأمل برانگیز اینجاست که باشگاه‌ها هم راه دور زدن قانون را در این سال‌ها به خوبی آموخته اند و با عدم پرداخت جرایم انضباطی به فدراسیون می گویند مبالغ جریمه را از محل طلب آن‌ها از درآمدهای سازمان لیگ برداشت کنند تا مجبور به پرداخت نقدی به فدراسیون نشوند.درنتیجه کاملاً طبیعی است مربیان،مدیران و بازیکنان بدون ذره ای ترس در برابر دوربین های تلویزیونی بدترین رفتارهای غیر اخلاقی را مرتکب شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.