معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از امروز خبر داد و گفت: این طرح تا ۱۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز طرح تابستانه کتاب در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر در خصوص اجرای طرح تابستانه کتاب در خراسان رضوی، اظهار کرد: دوستداران کتاب می‌توانند جهت بهره‌مندی از این طرح از امروز، ۹ مرداد تا ۱۵ مرداد ماه،  به کتابفروشی‌های منتخب استان خراسان رضوی که در این طرح مشارکت کردند مراجعه کنند و از ۲۰ درصد تخفیف خرید کتاب بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ۱۲۳ کتابفروشی در سطح استان در طرح تابستانه کتاب ثبت نام کرده‌اند که از این میان ۹۴ کتابفروشی در مشهد و ۲۹ کتابفروشی در شهرستان‌های استان قرار دارند.

تحفه‌گر تصریح کرد: با توجه به استقبال خوبی که شهروندان خراسانی از طرح‌های مختلف فصول کتاب داشتند در این دوره با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ یارانه کتاب از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. بر این اساس شهروندان با خرید ۳۰۰ هزار تومان کتاب از ۶۰ هزار تومان تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح فصول کتاب از جمله سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اختصاص مستقیم یارانه کتاب به مردم است و به جای برگزاری نمایشگاه سالانه کتاب این طرح در هر فصل در میان کتابفروشی‌های سطح شهر اجرا می‌شود و همه شهروندان می‌توانند با ارائه کد ملی از تخفیف‌های آن استفاده کنند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: یکی از اتفاقاتی که همزمان با شیوع ویروس کرونا در میان خریداران کتاب رونق گرفته است خرید از فروشگاه‌های بزرگ کتاب استان به صورت مجازی است و در این دوره از طرح تابستانه کتاب نیز امکان خرید مجازی کتاب برای دوستداران کتاب وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال پرشور علاقه‌مندان به کتاب در خراسان رضوی در دوره‌های گذشته طرح فصول کتاب، به شهروندان توصیه می‌کنم خرید کتاب را به روزهای پایانی طرح موکول نکنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.