مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: آتش‌نشانان این سازمان با کشیدن آژیر خطر در معابر و خیابان‌ها، وضعیت بحرانی شیوع کرونا را به شهروندان هشدار داده و آنان را به ماندن در خانه توصیه می‌کنند.

قرمزی کرونا آژیر آتش‌نشانان مشهد را به صدا درآورد

به گزارش قدس آنلاین، آتشپاد مسعود ظهوریان افزود: با توجه به وضعیت قرمز مشهد از نظر شیوع کرونا و اعمال محدودیت تردد و فعالیت اصناف، آتش نشانان ۵۳ ایستگاه‌ این شهر، از ظهر دیروز چندین نوبت با به حرکت درآوردن خودروهای آژیرکشان خود در سطح شهر، این شرایط بحرانی را به شهروندان هشدار داده اند.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان علاوه بر آژیر، از طریق بلندگو وضعیت قرمز شهر را به مردم گوشزد کرده و از اصناف می‌خواهند که محدودیت‌های اعمال شده را رعایت کرده و مغازه های خود را تعطیل کنند.

ظهوریان ادامه داد: در ۲ سال اخیر و پس از پیدایش ویروس کرونا، این سازمان با روش‌های مختلف برای پیشگیری از شیوع این ویروس مهلک و ترغیب شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیوه نامه های ستاد مقابله با کرونا اقدام کرده و در شرایط قرمز نیز از طرق مختلف به شهروندان هشدار داده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان به حدود ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

این در حالی است که بررسی‌های میدانی هم از کمبود برخی اقلام دارویی ویژه درمان بیماران کووید ۱۹ در داروخانه‌های مشهد حکایت دارد.

هزار و ٨٠٠ آتش نشان در ۵۳ ایستگاه کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت‌رسانی می کنند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون سه میلیون و ۸۷۱ هزار و هشت نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۹۰ هزار و ۶۳۰ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون ۳۶۷ هزار و ۲۷۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونا دلتا هستند و ۲۸۵ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۹ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۹۰ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۸۵ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۲ میلیون و ۱۸ هزار و ۶۴۸ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۱۹۸ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۶ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۹۲ نفر را در ۹۷۸ کشور گرفته است. ۱۷۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۱۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۳۵ میلیون ۷۴۵ هزار ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۲۹ هزار و ۳۱۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.