سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مردم جهت خرید کتاب در طرح تابستانه کتاب دعوت کرد.

دعوت سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از مردم جهت خرید کتاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی در حاشیه بازدید از اجرای طرح تابستانه کتاب در کتابفروشی های به نشر و شهر کتاب مشهد گفت: خوشبختانه مردم استان خراسان رضوی همواره از طرح های فروش فصلی کتاب استقبال کرده اند و این استان رتبه های اول و دوم را در این طرح ها کسب کرده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت ۱۲۲ کتابفروشی از استان در این طرح، افزود: مردم استان از دیروز ۹ مرداد ماه که این طرح آغاز شده، استقبال خوبی داشته اند در بخش پرفروشترین استان از نظر تعداد کتاب و مبلغ فروش در رتبه سوم قرار دارد، امیدواریم با افزایش استقبال، این استان رتبه اول را کسب کند.

امینی ادامه داد: هجدهمین دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار همراه است؛ بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرح‌های پیشین ۲۰۰ هزارتومان بود در «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزارتومان افزایش یافت. وی ادامه داد: مبلغ کل فروش در استان خراسان رضوی تا امروز بیش از ۵ میلیارد ریال می باشد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی متذکر شد: در دوران شیوع بیماری کرونا، با برگزاری پویش های در خانه بمانیم و کتابخوانی، استقبال از طرح های فصلی فروش کتاب نیز بیشتر شد، همین امر بر افزایش اعتبار این طرح ها توسط وزارت ارشاد تاثیر گذار بوده است.

گفتنی است؛ طرح تابستانه کتاب تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد، اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.