با مرور اتفاقاتی که در دوره مدیریت سلطانی‌فر در دستگاه ورزش رقم خورد، می‌توان به این باور رسید رئیس دستگاه ورزش دولت روحانی در چهارساله دوم ریاست‌جمهوری او هرگز نتوانست توقعات و انتظارات جامعه ورزش را برآورده سازد.

ناکامی در کسب میزبانی رقابت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از یک‌سو ، خروج ورزشکاران و سرمایه‌های ورزش کشور به دلیل عدم توجه کافی از سوی دیگر، نشان‌دهنده این واقعیت بود که دستگاه ورزش به‌درستی در بزنگاه‌های تصمیم‌گیری عمل نکرده‌است.

مدیران وزارت ورزش بیشتر از آنکه به دنبال هدف‌گذاری‌های صحیح در ساختار مدیریتی ورزش باشند، گام به سوی رفتارهای سیاسی و بعضاً سلیقه‌ای برداشتند.مداخله در برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و حذف مدیران کارآمد و روی کار آمدن مدیران سفارشی در رأس فدراسیون‌های مدال‌آور در ورزش کشور نشانه بارز این اتفاق بود.

با وجود این، سلطانی‌فر در اظهارنظرهای خود دستگاه ورزش را یکی از موفق‌ترین مدیریت‌های تاریخ ورزش ایران معرفی می‌کرد غافل از اینکه منتقدان پیش‌بینی ناکامی محض کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک را داشتند،اما سلطانی‌فر و صالحی امیری نه‌تنها این انتقادها را نپذیرفتند، بلکه تأکید داشتند کارنامه طلایی آن‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم با ثبت موفقیت‌های فراوان ورزشکاران ایرانی در المپیک تکمیل خواهد شد.

اما آنچه امروز در جدول توزیع مدال‌های رشته‌های مختلف ورزشی در بازی‌های المپیک قابل‌مشاهده است، نشان از ناکامی و شکست تفکرات مدیریتی زوج سلطانی‌فر و صالحی امیری است. به باور بسیاری از کارشناسان دوره مدیریتی سلطانی‌فر و گودرزی  نمره قبولی نگرفت.

هرچند مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی امیری امیدوارند با درخشش کشتی‌گیران فرنگی‌کار و آزادکار ایرانی در دایره طلایی طلسم ناکامی‌های دنباله‌دار و سریالی خود را بشکنند، اما وضعیت موجود و نتیجه‌گیری تیم‌های اعزامی به مسابقات المپیک این حقیقت را فاش کرد که ورزش ایران گرفتار سیاست‌گذاری‌های غلط مدیران سیاسی شده‌است . البته که ناکامی‌ها و تصمیم‌گیری‌های غلط مسعود سلطانی‌فر تنها به حوزه المپیک بازنمی‌گردد، بلکه تصمیم‌گیری‌ها و مداخله‌های غیرمنطقی وی در حوزه‌های مختلف ورزشی افتضاح های بزرگی نظیر قرارداد ویلموتس را به بار آورد.

انتشار اخبار مرتبط با تخلفات غیرقانونی مدیران کل و مدیران عامل انتخاب‌شده از سوی وزارت در استان‌ها و باشگاه ها بیانگر این واقعیت است که سلطانی‌فر در انتخاب کابینه خود در استان ها هم عملکرد مناسبی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.