رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: طغیان موج پنجم ویروس کرونا با سویه دلتا همزمان با عادی‌انگاری این وضعیت از سوی مردم، شمار بیماران سرپایی و بستری را در مراکز درمانی شهرستان‌های گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی افزایش داده است.

عادی‌انگاری سبب گسترش کرونا در جنوب خراسان رضوی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی افزود: این عادی‌انگاری مردم و کاهش احساس مسوولیت آنان نسبت به رعایت مسائل پیشگیرانه، خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را تشدید کرده است و میزان رعایت این پروتکل ها در این شهرستانها به کمتر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با وجود شیوع موج پنجم کرونا و تصمیمات مختلف ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، متاسفانه میزان سفرها، دورهمی ها، برگزاری مراسم عروسی و مذهبی، آن هم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در این منطقه افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مردم باید شرایط و تبعات ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا را درک و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند و هیچ چیزی به جز رعایت اصول بهداشتی توسط آحاد جامعه نمی‌تواند در بهبود شرایط و قطع زنجیره انتقال کرونا نقش داشته باشد.

وی افزود: به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۷۰ مورد تست مثبت کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان ثبت می شود و مراکز درمانی و بهداشتی از جمله بیمارستان‌های علامه بهلول گنابادی و بیدخت با بیشترین ظرفیت خود در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی این منطقه هستند.

دکتر باذلی ادامه داد: با تمهیدات انجام شده، مشکل و کمبود خاصی از نظر تامین دارو در این منطقه وجود ندارد و ذخیره دارویی به مدت ۲ ماه پیش بینی شده است.

وی گفت: با وجود افزایش تعداد بستری و آمار افراد مبتلا در شهرستان‌های گناباد و بجستان، نسبت به شهرهای همجوار از نظر تعداد فوتی ها نسبت به جمعیت، در وضعیت بهتری قرار داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: گسترش کلینیک سرپایی و فعالیت بیمارستان بیدخت برای تزریق رمدسیویر بیماران سرپایی در راستای کاهش صف انتظار بیماران در تزریق دارو و سرعت بخشی به بهبود بیماران نقش زیادی داشته است.

"رمدسیویر" یکی از داروهای موثر برای نجات بیماران بدحال کرونایی است که داروسازان داخلی در سخت‌ترین شرایط تحریم موفق به تولید و عرضه آن شده‌اند. این دارو دوره درمان بیماری کووید ۱۹ را از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش می‌دهد.

دکتر باذلی ادامه داد: سویه دلتا کرونا تمام گروه های سنی را درگیر می‌کند و نسبت به قبل سن افراد مبتلا کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین به تداوم عملیات واکسیناسیون علیه کرونا در شهرستان های گناباد و بجستان اشاره و بیان کرد: این منطقه از نظر تعداد دز واکسن به نسبت جمعیت و تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند در مقایسه با خراسان رضوی وضعیت بهتری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: پیگیر هستیم تا تعداد بیشتری دز واکسن را دریافت کنیم تا تزریق واکسن برای جمعیت سنی گروه هدف را به حداکثر برسانیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.