اداره ارتباطات ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور ترکیه امروزشنبه با نخست وزیر لیبی در کاخ وحدتین استانبول دیدار می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه امروز با نخست وزیر لیبی دیدار خواهد کرد

قدس آنلاین: به گفته اداره ارتباطات ترکیه، رئیس جمهور ترکیه قرار است امروز شنبه با نخست وزیر لیبی در استانبول دیدار کند.

بر اساس بیانیه اداره ارتباطات ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز با عبدالحمید دبیبه ، نخست وزیر لیبی در کاخ وحدتین استانبول دیدار خواهد کرد.

پیشتر نیز، یک هیئت بلندپایه نظامی از ترکیه برای دومین بار ظرف کمتر از یک سال برای تقویت همکاری امنیتی، نظامی و سیاسی میان مقامات دو کشور به طرابلس سفر کرده بودند، اما بیانیه مشترک وزیران امور خارجه دو کشور نشان داد اختلافات و تفاوت‌هایی در دیدگاه‌های دو طرف درباره باقی ماندن نیروهای خارجی در خاک لیبی یا خروج آن‌ها از این کشور وجود دارد.

طرف لیبیایی، نیروهای ترکیه در لیبی را نیروی خارجی می‌داند؛ اما هنوز موضع خود را در خصوص باقی ماندن این نیروها در خاک لیبی روشن نکرده است. این در حالی است که طرف ترکیه‌ای با یکسان فرض شدن نیروهای این کشور با آنچه گروه‌های مسلح غیرقانونی حامی طرف‌های دیگر و در راس آن‌ها سرلشکر بازنشسته خلیفه حفتر توصیف کرد، مخالف است.

جنگ داخلی لیبی، از زمان سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ شروع شد. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

ماه گذشته نیز، یک هیئت بلندپایه نظامی از ترکیه برای دومین بار طی کمتر از یک سال برای گفت‌وگو و دیدار با مقامات این کشور به طرابلس سفر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.