عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه انتظارات اولیه مردم از دولت جدید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنهاست، می‌گوید: آقای رئیسی باید کابینه‌ای قوی، هماهنگ، متخصص و بدور از گروه‌بندی‌ها و دسته بندیهای سیاسی ارائه دهد تا بتواند مطالبات مردم را پاسخ دهد.

انتظار یک کابینه منسجم، متخصص و انقلابی را داریم/ رئیس جمهور از ظرفیت قومیت‌ها استفاده کند

انور حبیب‌زاده بوکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با تاکید بر اینکه دولت آقای رئیسی، دولت وفاق ملی نام گرفته که نشان دهنده مشی فراجناحی و غیر سیاسی ایشان در اداره کشور و حل مشکلات است، اظهار داشت: انتظار و مطالبه اول مردم در شرایط موجود حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است که در یکی دو سال اخیر گریبان‌گیر آنها شده و طبیعی است برای انجام این مهم آقای رئیسی باید یک کابینه قوی، کارامد و منسجم و با انگیزه کار و خدمت معرفی کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه وزرای دولت سیزدهم باید برنامه مدون و منسجم و همخوانی با کلیت اهداف و شعارهای دولت مردمی ارائه دهند، گفت: کشور با مشکلات زیاد و پیچیده‌ای روبروست که طی سالهای اخیر بر روی هم جمع شده‌اند و حل آنها نیازمند برنامه، زمان، مدیریت جهادی و انگیزه است. لذا مدیران و وزرایی که رئیس جمهور به مجلس معرفی می‌کنند باید افرادی متخصص، با تجربه کافی، مصمم و انقلاب و توامند باشند. ایشان نباید خارج از این معیارها و زیر فشارها و سه خواهی ها اعضای دولتش را انتخاب کند و با شناختی که از ایشان داریم چنین هم نخواهد شد.

نماینه مردم بوکان افزایش قدرت پول ملی، حل مشکلات بازار سرمایه و بورس، حبران افزایش بی سابقه نقدینگی، حل مشکلات زیرساختی در حوزه محیط زیست، خشمسالی و کمبود آب، متوازن سازی توسعه استانها و مناطق مختلف کشور احیای کسب و کارهای از دست رفته در سالهای اخیر، مهار تورم لجام گسیخته و افزایش رشد اقتصادی را مهمترین امور پیش روی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: غلبه بر این مشکلات نیازمند داشتن یک کابینه برجسته و نخبه با روحیه نقلابی است و مجلس انتظار چنین وزرایی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری و همراهی با دولت برای اصلاح امور و روان سازی چرخ اقتصاد و معیشت خانواده‌هاست، خاطرنشان کرد: با همدلی و همکاری قوای سه گانه و پشتیبانی مردم که با رای خود  تفکر و نحله جدید مدیریت و سیاست‌گذاری در کشور را برگزیدند، می‌تواند بر مسائل فائق آمد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به چالشها و فضا سازی‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی و ماشین تبلیغاتی اناهابر علیه دولت جدید و نظام و تلاش برای بر هم زدن آرامش و امنیت کشور و ایجاد آشوب گفت: ما با یک جنگ رسانه‌ای به موازات جنگ اقتصادی روبرو هستیم که روان مردم ما را هدف قرار گرفته است لذا رئیس جمهور باید برنامه ویژه‌ای برای تقویت حوزه فرهنگ و رسانه برای ایستادگی و مقابله با این هجمه ها ارائه دهند و بالطبع باید وزرای ایشان در بخش فرهنگی و اجتماعی نیز افراد نخبه و متبحری باشند.

وی با بیان اینکه ما نیازمند تقویت حوزه فرهنگ به ویژه رسانه‌ها هستیم که زیر بار تورم و هزینه‌های روز افزون و رو به افزایش در حال تحمل سخت‌ترین دوران خود می‌باشند، افزود: حوزه فرهنگ نیازمند یک نگاه نو و اصلاح‌گرایانه برای ساماندهی به این بخش با رویکرد تقویت رسانه‌ها و زدودن آسیب‌های آن برای جامعه و بویزه قشر جوان کشور است.

وی گفت: ما این روزها با تنش‌ها و تحریک ها و نفوذی هایی مواجه هستیم که مقابله با آنها نیازمند آگاهی بخشی، اطلاع رسانی دقیق و درست و تقویت روحیه همدلی و تقویت وفاق ملی است و کابینه باید نمادی از این موضوع باشد.

حبیب‌زاده تصریح کرد: انتظار داریم آقای رئیسی از ظرفیت قومیت‌ها که همواره پشتوانه و مدافع نظام بوده‌اند در ترکیب کابینه خود استفاده کنند ، به ویژه آنکه مدیران و متخصصان شاخص و برجسته و متعهدی از قومیت های مختلف در کشور وجود دارند که در بدنه دستگاه های اجرایی تجربه کسب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاست خارجی و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز کشور در شرایط ویژه و حساسی به سر می‌برد گفت: تیم سیاست خارجی و امنیتی رئیس جمهور نیز باید از افرادی قوی، همدل و با تجربه تشکیل شد که قادر باشد هماهنگی بین میدان و دیپلماسی را به نحو احسن برقرار کند و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در منطقه از اینکه هست بالاتر ببرد.

نماینده مردم بودکان گفت: ما پرونده های مهمی در دستور کار دولت داریم از موضوع برجام و مذاکرات دشوار و حساس با کشورهای اروپایی و آمریکا گرفته تا چالشهای محیط پیرامونی و منطقه مثل جنگ یمن، اختلافات با عربستان، حضور طالبان در مرزهای شرقی،اقدامات ایذایی و شیطنت آمیر رژیم صهیونیستی و ... اینها نیازمند داشتن وزیر خارجه‌ای حرفه‌ای کاربلد و با هوش است تا بتواند این پرونده ها را مطابق با اهداف و برنامه های نظام به پیش ببرد و جمهوری اسلامی ایران حضوری پررنگ در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجلس آماده است تا با حسن نیت و همدلی به کابینه رئیس جمهور رأی اعتماد بدهد و با آن همکاری و تعمالی سازنده و روان داشته باشد تا مسائل و مشکلات کشور هرچه سریعتر با اتکاء به توان داخلی و با عزم دولت برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.