سرقت کابل‌های تلفن در بسیاری از مناطق مشهد و استان ماجرای دنباله‌داری شده که امان مردم را بریده و سارقان در حالی برای خود کار و کاسبی راه انداخته‌اند که کسب و کار بسیاری از شهروندان را با مشکلات فراوانی مواجه کرده‌اند.

کابل دزدی علیه کسب‌و ‌کار شهروندان

بر همین اساس در چند ماه اخیر گزارش‌های مردمی در مشهد حکایت از افزایش میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی دارد و اهالی مناطق مختلف شهر از سرقت کابل‌ها و به تبع آن قطع تلفن و اینترنت خود گلایه دارند.

سرقت کابل‌های مخابراتی در شرایطی اتفاق می‌افتد که به خاطر شیوع کرونا نیاز مردم به اینترنت بیشتر از قبل شده و بسیاری از اقشار از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش‌های خود را در بستر فضای مجازی فرا می‌گیرند و این مسئله به یک معضل کاملاً جدی تبدیل شده است.

یکی از شهروندان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از ۲۰ روز پیش که کابل‌های شبکه مخابرات ما را سرقت کرده‌اند تاکنون تلفن‌های منطقه ما قطع است، افزود: حتی جعبه‌های تقسیم‌ تلفن را قطع کرده و با خود برده‌اند و به همین دلیل ما امکان استفاده از کارتخوان را نداریم و مشکلات فراوانی برای ما در پاسخگویی به مشتریان به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: برای رفع مشکل پیگیری زیادی انجام دادیم، اما هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

شهروند دیگری می‌گوید: تلفن منزل پدرم در یکی از مناطق شهر مدت‌هاست که قطع شده و همیشه در جواب پیگیری‌های ما می‌گویند در نوبت هستید و باید تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.

شهروند دیگری هم از پرداخت وجه برای وصل شدن تلفن خانه‌اش می‌گوید که با وجود اینکه مدت نسبتاً زیادی است پولش را پرداخته اما هنوز خطشان وصل نشده است.

حجم سرقت‌ها بالاست

معاون توسعه شبکه مخابرات خراسان رضوی در این خصوص با بیان اینکه حجم سرقت در شبکه هوایی بسیار زیاد است به طوری که روزانه گزارش‌های فراوانی در خصوص حجم سرقت‌ها به دست ما می‌رسد، اظهار کرد: منابع ما محدود است، اما با توجه به اینکه سرقت کابل‌های تلفن زیاد است همکاران ما با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم نسبت به ترمیم، نصب و برقراری ارتباط تلفن‌های ثابت اقدام می‌کنند.

غلامرضا شرکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با خودداری از اعلام عدد و رقمی مشخص برای میزان سرقت کابل‌های مخابرات افزود: عدد سرقت کابل‌های مسی و فیبر نوری در شبکه مخابرات استان عدد بزرگی است و این قابل انکار نیست به طوری که ما را دچار مشکلات فراوانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرقت کابل‌ها در شبکه مخابرات استان متنوع است، عنوان کرد: به عنوان مثال در یک شهرستان، کابل فیبر نوری را که طول آن ۵۰۰متر بوده بیش از ۱۰بار به اشتباه به عنوان کابل مسی قطع و به سرقت برده‌اند.

توسعه زیرساخت‌ها در الهیه کامل می‌شود

وی در خصوص مشکلات و توسعه زیرساخت تلفن ثابت در منطقه الهیه مشهد و گلایه‌های مردم نسبت به نبود تلفن در این منطقه بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه در حال گسترش و توسعه است، مشترکان زیادی متقاضی تلفن ثابت هستند و پروژه‌های متعددی در خصوص تلفن ثابت انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تمام منطقه دارای تلفن خواهد بود.

وی در خصوص انتهای‌ هاشمیه با بیان اینکه در این منطقه دو مرکز تلفن وجود دارد و پیمانکار منطقه برای اجرای شبکه نیز انتخاب شده است، عنوان کرد: با توجه به سنگلاخی بودن مسیر در این منطقه مشکلات فراوانی برای ما به وجود آمده و پیشرفت پروژه کند است، اما در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.