عضو شورای اسلامی شهر مشهد به پنجمین موج طغیان ویروس کرونا در این شهر اشاره و بیان کرد: چنانچه مبارزه با آن در اولویت قرار نگیرد و همه‌گیری کرونا جدی گرفته نشود باید به رخدادی فراتر از فاجعه جاری فعلی و روزهای سیاه کرونایی اندیشید.

اولویت ندادن به مبارزه با کرونا مشهد را به سمت روزهای سیاه می‌کشاند

به گزارش قدس آنلاین،  هاشم دائمی امروز در نطق پیش از دستور خود در دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: متاسفانه در مواردی مواجهه فعال از سوی دستگاه‌های مسوول را نمی بینیم.
وی اضافه کرد: صدور بی پشتوانه ابلاغیه‌های مرتبط با کرونا، بازدهی ندارد و سفرهای جاده ای به مشهد نه تنها کنترل نشده بلکه سفرهای ریلی و هوایی نیز برقرار است و گردشگر به وفور در این شهر مشاهده می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: چه میزان از دست دادن شهروندان برای ما طبیعی شده که در میان روزمرگی‌ها دیگر کرونا اولویت نیست؟

دائمی با تاکید بر ضرورت ایجاد حالت جنگی در مبارزه با کرونا افزود: برای حفظ جان شهروندان و برگشتن امنیت روانی به شهر باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام شود.
وی ادامه داد: همچنین مدیریت شهری نیز باید با توجه به فرارسیدن محرم، نسبت به ایجاد محدودیتهای هوشمند و کارآمد با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط اقدام کند که افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و نظارت مستمر بر فعالیت آنها، محدود کردن زمان سرویس دهی ناوگان حمل و نقل عمومی، کنترل بهینه در فضاهای عمومی و تفریحی، کنترل و تامین اقلام بهداشتی و همکاری جدی با دستگاه های فرهنگی برای در اختیار گذاردن فضاهای باز برای برگزاری مراسم عزاداری از آن جمله است.
طبق اعلام دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  تعداد بیماران کرونایی بستری‌ شده در بیمارستانهای استان خراسان رضوی از مرز سه هزار نفر گذشته است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج شیوع کرونا به طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.
تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیربومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
هم اکنون ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
اولویتهای شورای ششم شهر مشهد
دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز این شورا اظهار کرد: گفت و گوی صادقانه با مردم و ارتباط با نخبگان، مبارزه جدی با فساد، توجه به سرمایه انسانی و توجه ویژه به ظرفیتها و مشکلات حاشیه شهر از جمله اولویتهای شورای ششم شهر مشهد است.
مجید طهوریان عسکری افزود: ارتقای ساختار مجموعه فرهنگی و نهادینه سازی نگاه و تفکر فرهنگی نیز در مجموعه شهرداری باید اولویت باشد.
وی ادامه داد: توجه به موضوع زائر و زیارت، توجه ویژه به دغدغه‌ها و اولویتهای جامعه هنری، ورزشکاران، حوزه خانواده و بانوان، ایجاد بستر رشد جریان سرمایه های انقلابی در مشهد و توجه به موضوعات شهروندی از دیگر اولویتهاست و با همه توان پشت ظرفیتهای انسانی برای اداره شهر خواهیم بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.