رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون کرونا در حوزه زیرپوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی روزانه به چهار هزار و ۵۰۰ دوز افزایش یافته است.

واکسیناسیون کرونا در سبزوار به ۴۵۰۰ دوز در روز افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر علیرضا مسلم امروز در حاشیه بازدید از مراکز واکسیناسیون کرونا طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سرعت زیاد انتقال سویه دلتای ویروس کرونا واکسیناسیون علیه این ویروس در شهرهای غرب استان خراسان رضوی شتاب گرفته است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اوایل ماه جاری روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ دوز بود که اکنون حدود ۲ برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واکسیناسیون کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در دو  مرکز تجمیعی و ۴۲ مرکز خدمات جامع  سلامت برای گروه‌های هدف انجام می‌شود.

وی افزود: واکسیناسیون کرونا برای سایر افراد جامعه و دیگر گروه‌ها نیز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

دکتر مسلم ادامه داد: بستری ۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی سبزوار طی یک شبانه روز برای این شهرستان نگران کننده است و با رسیدن تعداد بیماران کرونایی بستری موقت و دایم به بیش از ۳۲۰ نفر، وضعیت شهرستان قرمز تیره و بحرانی شده است.

وی با بیان اینکه موج پنجم شیوع کرونا نسبت به موج های قبلی بسیار سهمگین‌تر و دارای قدرت سرایت بیشتر است گفت: روزانه ۱۷۰ تا ۲۴۰ نمونه‌گیری از افراد مشکوک به مبتلا به کرونا در سبزوار انجام شده که نتیجه ۴۰ درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت بوده است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.