معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از تمهیدات شهرداری برای برپایی عزای امام حسین(ع) در شهر مشهد خبر داد.

تمهیدات شهرداری مشهد برای برپایی عزای امام حسین(ع) در شهر

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی منتظری  با بیان این‌که برنامه‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برای ماه محرم از سه بخش تشکیل می‌شود در رابطه با سیاه‌پوش‌ کردن شهر مشهد در روزهای آینده، اظهار کرد: برای سیاه‌پوش‌ کردن شهر از بیش از ۷۰۰ سازه شهری استفاده کردیم و استرابورد و بیلبوردها را با مضامین عاشورایی و برای عرض ارادت به ساحت امام حسین(ع) سیاه پوش خواهیم کرد و بیش از ۱۰ هزار بیرق و پرچم سیاه در شهر نصب می‌شود. همچنین با همراهی سازمان اتوبوسرانی، در داخل کابین‌های اتوبوسرانی پوسترهای سلام بر حسین(ع) نصب خواهد شد.

وی افزود: جانمایی المان‌های عاشورایی نیز انجام شده و ۲۴۰ المان هنری با مضامین عاشورایی توسط اداره هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در سطح شهر نصب خواهد شد. همچنین ۴۰ علم نیز یا همکاری هیئات مذهبی در خیابان‌ها از روز دوم محرم نصب خواهد شد و بر اساس توافقی که با هیئات مذهبی انجام دادیم، قرار بر این شد تا آن‌ها هم بتوانند به صورت مردمی و خودجوش، پرچم‌های سیاه و عزاداری امام حسین(ع) را در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر نصب کنند و این موضوع که سیاه‌پوش کردن توسط مردم انجام پذیرد، جلوه خوبی به شهر می‌دهد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به در اختیار قرار دادن فضاهای باز شهری به هیئات مذهبی در ماه محرم، تصریح کرد: ۴۰۹ نقطه فضای باز شهری، از جمله بوستان‌ها و میادین و برخی از مدارس و بوستان‌های متصل به مساجد محله را برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار هیئات مذهبی قرار دادیم. همچنین نمایشگاه ارائه خدمات و محصولات و اقلام مورد نیاز عزاداری در شرایط کرونایی در عرصه میدان شهدا در دهه اول محرم برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه محصولات مرتبط با عزاداری به این نمایشگاه مراجعه کنند.

منتظری خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که با توجه به شرایط قرمز کرونا در شهر مشهد، بتوانیم با مشارکت هیئات مذهبی، شعائر حسینی را با حداکثر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام دهیم و از هیئات مذهبی خواهشمندیم که مراسم عزاداری را در فضای باز شهری برگزار کنند و شهرداری مشهد آمادگی دارد تا فضاهای باز عمومی و شهری را در اختیار هیئات مذهبی قرار دهد.

معاون فرهنگی شهردار مشهد ادامه داد: همچنین امسال با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا، ایستگاه صلواتی در شهر مشهد نخواهیم داشت و به‌جای آن هیئاتی که علاقه‌مند هستند می‌توانند معبر حسینی ایجاد کنند و به صورت تکیه خیابانی با پخش صوت و نمایش پرچم و بیرق عزاداری، به عزاداری بپردازند. توصیه من نیز به مردم مشهد این است که عرض ارادت خود به امام حسین(ع) را در شرایط کنونی با مواردی مانند نذر ماسک، کمک به بیماران کرونایی، نصب بیرق در سر درب خانه‌ها و... انجام دهند و پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و تمام تلاش خود را انجام دهند تا مشهد که در شرایط قرمز بیماری کرونا قرار دارد، با همت شهروندان به شرایط عادی برگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.