رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند، گفت: شرکت‌های این پارک، ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که ۶۰ درصد آن مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

فروش ۱۶۰۰ میلیاردی محصولات دانش بنیان شرکت‌های پارک خراسان رضوی

دکتر رضا قنبری امروز در مراسم امضای موافقت نامه تاسیس مراکز نوآوری و رشد مشترک میان پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت با دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با بیان اینکه پارک فناوری رضوی با قدمت ۱۹ ساله توانسته ۵ هزار نیروی فعال تحصیلکرده را جذب کند، افزود: اکنون  ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در این پارک مشغول به فعالیت هستند و متوسط سنی فعالان در شرکت‌های مستقر در پارک خراسان، ۳۰ سال است.

وی با اشاره به فروش شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک خراسان، گفت: بر اساس آخرین آمار، شرکت‌های این پارک، ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند که ۶۰ درصد آن مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

قنبری با اشاره به همکاری پارک خراسان و پارک صنعت نفت گفت: ما به این همکاری مشترک امیدوار هستیم؛ زیرا این همکاری یک مدل جدید مشارکتی خواهد بود.

رئیس پارک علم وفناوری خراسان "توسعه فناوری"، "پشتیبانی فناوری" و "پشتیبانی عمومی" را ۳ دسته از نیازهای شرکت‌ها دانست و یادآور شد: اصلی‌ترین کار برای شرکت‌ها توسعه بازار است که ما به تنهایی باید به سراغ متقاضیان برویم؛ اما همکاری پارک خراسان با پارک علم و فناوری صنعت نفت  این مشکل شرکت‌ها را رفع  می کند.

وی افزود: ۳ سال گذشته، پارک‌های علم و فناوری خوزستان، شیراز، بوشهر، تربیت مدرس و خراسان تجمع خوبی در حوزه نفت و گاز داشته‌اند که منجر به تشکیل کنسرسیومی شد؛ اما این کنسرسیوم با تعامل و همکاری ما با پارک علم و فناوری صنعت نفت متفاوت است.

قنبری افزود: ما هیچ احساس رقابتی با پارک‌ها مخصوصا پارک ملی نفت نداریم و به نظر می‌رسد که در راستای همکاری با یکدیگر تکمیل تر خواهیم شد.

وی ادامه داد: پارک علم وفناوری صنعت نفت می‌تواند در راستای استفاده از فناوری‌های به نتیجه رسیده شرکتها و سرریز فناوری‌های پارک در حوزه نفت و گاز گامی بردارد؛ برای ما ایده آل بود که شرکت‌های دانش بنیان در پارک قطر شعبه‌هایی داشته باشند؛ سرمایه‌ای که در پارک صنعت نفت وجود دارد و می‌تواند باعث شود که همکاری خوبی در این زمینه داشته باشیم و شرکت‌ها شعبه‌ای در قطر داشته باشند.

به گفته رئیس پارک علم وفناوری خراسان، در این پارک بخشی از فعالیت شرکت‌ها به حوزه انرژی اختصاص دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.