مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده در سال جاری ۵۰۶۰ میلیارد ریال است که با پرداخت ۵۰۴۸ میلیارد ریال، بالغ بر ۹۹.۷۶ درصد از مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده است.

بیش از ۹۹ درصد از مطالبات گندم‌کاران خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین،حمیدرضا نوری ا در خصوص میزان خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شده است. خرید گندم از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا زمانی که گندم برای ارائه وجود داشته باشد در مراکز دولتی خرید تضمینی گندم همچنان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در سال جاری بیش از ۵۶ مرکز و کمیسیون، وظیفه خرید تضمینی گندم را عهده‌دار بوده‌اند که از این تعداد ۸ سیلو دولتی، ۸ سیلو خصوصی، ۵ سیلو در جوار کارخانه‌های آرد و ۱۹ انبار تعاون روستایی که به عنوان مباشر با اداره کل غله همکاری می‌کرده است، در خرید و تضمین گندم استان نقش پررنگی داشته‌اند.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی  تصریح کرد: در سال جاری سیلوهای دولتی ۱۷ هزار و ۳۸۱ تن گندم خرید کرده‌اند که این رقم ۱۷.۳ درصد از خرید کل گندم را شامل می‌شود. سیلوهای بخش خصوصی نیز ۳۷ هزار تن خرید کرده‌اند که ۳۶.۸ درصد از خرید کل گندم را پوشش می‌دهد و کارخانجات آرد ۲۱ هزار و ۱۵۰ تن که این آمار مساوی با ۲۱ درصد از خرید گندم در استان می‌شود. انبارهای مباشر تعاون روستایی نیز ۲۴ هزار و ۹۶۹ تن خرید کرده‌اند که ۲۴.۸ درصد از خرید کل گندم در استان را شامل می‌شود.

نوری همچنین خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۵ محموله به مراکز خرید گندم تحویل داده‌ شده است. ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده در سال جاری۵۰۶۰ میلیارد ریال است که با پرداخت ۵۰۴۸ میلیارد ریال، بالغ بر ۹۹.۷۶ درصد از مطالبات گندم کاران واریز شده است.

وی با اشاره به شهرستان‌هایی که بیشترین میزان خرید را داشته‌اند بیان کرد: بیشترین خرید گندم در شهرستان‌های تربت جام با ۲۰ هزار ۱۹۹ تن، جغتای با ۱۰ هزار ۲۰ تن، فریمان با ۱۰ هزار و ۵۵۰ تن و در مشهد با ۷ هزار و ۸۱۳ تن صورت گرفته است. همچنین کارخانجات خصوصی آرد نیز به صورت توافقی اقدام به خرید گندم کرده‌اند و تا کنون خرید ۹۰۳۹ تن خرید گندم توسط کارخانه آرد بخش خصوصی، در سامانه ثبت شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.