سخنران حرم مطهر رضوی گفت: آرامش تنها در پناه توسل به پروردگار و ولی خدا حاصل می‌شود و هیچ آرامشی در عالم از این بهتر وجود ندارد.

آرامش تنها در پناه توسل به ولی خدا حاصل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سرلک در ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی که همزمان با چهارمین روز از ماه محرم‌الحرام در مدرسه میرزا جعفر حرم مطهر رضوی با حضور جمع محدودی از بانوان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: چند سالی است که در چنین روزی شیعیان و دلدادگان ایران زمین، مراسم عاشقانه‌ای را تحت عنوان شیرخوارگان حسینی برگزار می‌کنند که برگزاری این آیین در سراسر دنیا نیز مرسوم شده است.

وی اظهار کرد: مادران عاشورایی و دلداده امام حسین(ع) بر این باورند که اگر فرزندانشان در راه امام حسین(ع) تربیت شوند بهترین مسیر را انتخاب کرده‌اند از همین رو در روزی که به نام علی اصغر نامگذاری شده است فرزندان خود را با پیشانی بند و لباس سبز به یاد و نام این طفل شیرخواره در مراسم شیرخوارگان حسینی آورده و دخیل حضرت علی اصغر(ع) می‌کنند.

 خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: داستان ما انسان‌ها فارغ از اسلام و مذهبمان این است که به آرامش برسیم و در این راه تمام سختی‌ها و رنج‌ها را تحمل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هیچ چه قدرتی بالاتر از قدرت ابا عبدالله الحسین(ع) نیست و اوست که تاریخ را سرپرستی می‌کند، حتی غیر مسلمانان نیز با شنیدن حکایت کربلا دلداده می‌شوند؛ در این روز حتی ارمنی‌ها و مسیحی‌ها برای حضرت علی اصغر نذری می‌دهند زیرا امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان فراتر از دین و مذهب است.

حجت‌الاسلام سرلک با بیان اینکه امام حسین(ع) به تمام قلب‌هایی که دنبال نور می‌گردند راه می‌یابد، تصریح کرد: مادرانی که در این محافل حضور می‌یابند، باید هر کدام بار صدهزار کودک را به دوش بکشند این مادران جز عاقبت بخیری فرزند خود چیز دیگری نمی‌خواهند و این عاقبت بخیری تنها از طریق صراط مستقیم و راه انبیاء الهی میسر می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود شرایط حال حاضر که بیماری، سختی‌ها، گرانی، مشکلات و فضاهایی که اذهان بسیاری از مردم را آشفته کرده است، اما باز هم حب الحسین سربلند می‌کند زیرا پناه ما امام حسین(ع) است و عالم از این خوبتر پناهی ندارد و هر کس به امام نزدیک شود  قدرت و آرامش پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این محافل و جلسات در واقع زمینه‌هایی است که می‌خواهیم بذر محبت امام حسین(ع) در دل ما پاشیده شود و از خداوند می‌خواهیم که تمام فرزندان این سرزمین را امام حسینی کند.

مرثیه‌سرایی و عزاداری امیر عارف، گروه همخوانی گلدسته‌های حرم، قرائت بیانیه و... از دیگر برنامه‌هایی اجرایی این محفل بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.