رییس مرکز مدیریت راههای اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های ترددشمار در ورودی جاده‌های استان، طی هفته گذشته سفرهای جاده‌ای با خودروهای شخصی به مقصد این استان نسبت به هفته قبل از آن ۱۶ درصد کاهش داشت.

سفرهای جاده‌ای به مقصد خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد افزود: آمار به دست آمده از دستگاه های تردد شمار در ۹ ورودی استان نشان می دهد از ۹ تا ۱۵ مرداد ماه ۲۲۰ هزار و ۱۹۷ دستگاه خودرو سواری سبک وارد استان شده اند که این تعداد از ۱۶ تا ۲۲ مرداد به ۱۸۵ هزار و ۹۷۷ دستگاه خودرو کاهش یافته است.

وی ادامه داد: علت اصلی کاهش سفرهای جاده ای با خودروی شخصی، اعمال محدودیتهای سفر به خراسان رضوی به خاطر شیوع گسترده کرونا در این استان بوده است.  

رییس مرکز مدیریت راههای اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودرو سواری به مشهد از طریق پنج محور ورودی طی هفته گذشته نیز با کاهش ۹ درصدی نسبت به هفته قبل از آن مواجه بوده است.

وی افزود: طی مرداد ماه، ورود خودرو سواری به خراسان رضوی در حالی به ۱۸۵ هزار خودرو در هفته کاهش یافته است که در تیرماه هر هفته بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزار خودرو سواری وارد این استان مسافرپذیر می شد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی در پنجمین موج شیوع کرونا بطور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

تکمیل شدن ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو و سرم و افزایش بیماران کرونایی غیر بومی در مشهد از چالشهای پیش رو در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۲۷ شهرستان افزایش یافته که ۱۵ شهرستان از این تعداد در وضعیت قرمز تیره هستند.

از میان ۳۳ شهرستان خراسان رضوی فقط شهرستان "داورزن" در وضعیت زرد و پنج شهرستان دیگر این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان  ۵۲۷ تن دیگر از هموطنان را گرفت و طی این مدت ۳۹ هزار و ۱۱۹  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون  چهار میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۸۵  نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۹۷ هزار و ۷۴۷ نفر را در کشور گرفته است.

"پاندمی کرونا" در جهان ۲۰۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۱۲  نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۹۰ نفر را  گرفته است.

 ۱۸۵ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۵۴۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان هم تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۳۷ میلیون و ۲۰۳  هزار و ۶۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و ۶۳۶  هزار و ۲۹۸ قربانی، بیشترین تعداد ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه دوازدهم را از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.