مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: فراخوان واگذاری اراضی برای واحدهای تولیدی و کارگاهی مورد تایید دانشگاهها، پارکهای علم و فناوری و تشکلهای بخش خصوصی در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق به صورت رسمی اعلام و واگذاری در این خصوص آغاز شد.

واگذاری زمین به طرحهای دانش بنیان در شهرک صنایع غذایی مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، علی بهرامی زاده امروز  در نشست انعقاد قرارداد با ۲ شرکت دانش بنیان برای واگذاری زمین به آنها با گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک افزود: در این شهرک از امروز واگذاری زمین به ۱۹ کارگاه تولیدی و واگذاری اراضی بین ۲۰۰ تا ۲ هزار مترمربع در کمیته راهبری شهرک با اولویت شرکتهای دانش بنیان آغاز می شود.

وی اضافه کرد: تمامی واگذاریهای زمین در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق در قالب فراخوان عمومی و ارایه در سایت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به صورت واگذاری الکترونیکی قابل مشاهده و در دسترس است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در این راستا امروز ۲ قرارداد واگذاری زمین در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق در قالب واحدهای کارگاهی و طرحهای تحقیق و توسعه با ۲ شرکت دانش بنیان در محل این شرکت منعقد می شود.

بهرامی زاده افزود: راهبرد جدید امسال سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و به تبع آن این شرکت در واگذاری زمین در سطح شهرکهای صنعتی، اولویت دادن به شرکتهای دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی – فناوری ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون هفت مورد واگذاری زمین به شرکتهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی انجام گرفته و هم اینک نیز ۵۱ تقاضا از این شرکتها و ۳۶ تقاضا از واحدهای فناور مستقر در پارکهای علم و فناوری به شرکت شهرکهای صنعتی استان رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: بسته به تقاضای شرکتهای دانش بنیان و شهرکهای مورد نظرشان، با سرعت زمین به آنها در شهرکهای صنعتی واگذار می شود و در مورد واحدهای فناور نیز در صورتی که مجوز از پارک علم و فناوری یا دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف و تقاضا برای استقرار در شهرکهای صنعتی داشته باشند در اولویت دریافت زمین قرار می گیرند.

بهرامی زاده افزود: هم اینک واگذاری ۱۸ هکتار زمین در شهرک صنعتی چناران با اولویت شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فناور در حال انجام است و در مراحل بعدی اولویت به طرحهای توسعه واحدهای تولیدی موجود در شهرکها و اجرای مصوبات ستادهای قانونی داده خواهد شد.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان نیز در این نشست گفت: این شرکت، تولید فرآورده های بیولوژیک با ارزش افزوده بالا را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و در سال ۱۳۹۳ به شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق منتقل شد و هم اینک ۲ واحد تولیدی در زمینه مکمل های دارویی و فرآورده های مکمل های پودری دارد.

محسن فتحی نجفی افزود: بخش سوم تولیدی این شرکت که در مرحله تولید نمونه آن قرار دارد تولید محیط های کشت آزمایشگاهی و واکسن است که یک محصول راهبردی در کشور بوده و تاکنون تولید نشده است.

وی اضافه کرد: در زمینه تولید این واکسن قراردادی با کشتارگاه بسته شده تا مواد اولیه آن تامین شود تا بتوان ضایعات کشتارگاه ها را به فرآورده با ارزش افزوده بالا تبدیل کرد و خوشبختانه در این زمینه قرار است قرارداد جامعی با شرکت همیاری شهرداریهای خراسان رضوی منعقد شود تا بتوان با بهره گیری از یک شرکت ثالث، این فرآورده را تولید کرد.

او ادامه داد: تولید فرآورده از ضایعات کشتارگاه ها ارزش افزوده بالا و اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی دارد.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان دیگر نیز در این نشست گفت: این شرکت از نوع دانشگاهی است که از سال ۹۵ تاکنون هشت محصول دانش بنیان در زمینه کودهای میکروبی با استقرار در شهرک صنعتی کاویان فریمان تولید کرده است.

آرمین اسکوییان افزود: این امسال اجرای طرح توسعه خود را به منظور تولید کودهای میکروبی با ظرفیت ۲۵۰ تن در ماه آغاز کرده است که به بزرگترین واحد تولید کننده کود میکروبی در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

در پایان این نشست قرارداد واگذاری زمین با ۲ شرکت دانش بنیان مزبور برای اجرای طرحهای توسعه شان در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق منعقد شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.