انفجار یک تانکر سوخت در شمال لبنان ۲۲ کشته و ۷۹ زخمی به جا گذاشت.

انفجار تانکر سوخت در شمال لبنان با ۲۲ کشته و ۷۹ زخمی

به گزارش قدس آنلاین، تسنیم به نقل از وب سایت النشره نوشت:

منابع خبری صبح امروز یکشنبه از انفجار یک تانکر سوخت در شهر «التلیل» در منطقه «عکار» واقع در شمال لبنان خبر دادند که این حادثه ۲۰ کشته و ۷۹ تن زخمی تا این لحظه داشته است.

افزایش شمار قربانیان انفجار تانکر سوخت در لبنان

وزیر بهداشت لبنان شمار قربانیان انفجار سوخت در شهرک «التلیل» در منطقه عکار واقع در شمال لبنان را ۲۲ کشته و ۷۹ زخمی اعلام کرد.

بر اساس این گزارش صلیب سرخ لبنان اعلام کرد که آمبولانس‌ها فوراً خود را به محل انفجار رسانده و قربانیان را به بیمارستان منتقل کردند.

منابع لبنانی گزارش می‌دهند که روز گذشته ارتش این کشور در حمایت از شهروندان ۶۰ هزار لیتر سوخت را که پمپ بنزین‌ها توقیف کرده بودند مصادره و بین مردم توزیع کرد.

اما هنگام انجام عملیات تخلیه و توزیع مشکلی رخ داد که منجر به تیراندازی شده و طی آن تانکر سوخت مورد اصابت قرار گرفته و منفجر شد.

«حمد حسن» وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان از همه بیمارستان‌ها در منطقه عکار و سایر مناطق شمالی خواست تا مجروحان این حادثه دردناک را فورا با هزینه وزارت بهداشت پذیرش کنند.

وی با انتشار توئیتی اعلام کرد که انبارهای وزارت بهداشت برای توزیع داروهای ضد سوختگی و سایر تجهیزات لازم برای مجروحان باز می‌شود و از همه طرف‌های مربوطه می‌خواهیم برای مداوای زخمی‌ها اقدام کنند

این انفجار درحالی رخ داده که مردم لبنان از بحران عمیق سوخت رنج می‌برند و تصمیم اخیر «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی برای حذف یارانه‌های سوخت خشم و اعتراض مردم را برانگیخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.