معاون امنیتی، انتظامی فرماندار مشهد گفت: مطابق شیوه‌نامه اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، هیات‌های مذهبی در مشهد مجوزی برای دسته‌روی و حرکت به سوی حرم مطهر رضوی ندارند.

ممنوعیت دسته‌روی هیات‌های مذهبی طی روزهای تاسوعا و عاشورا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا دانشورنیا  اظهار داشت: همانند سال قبل حرکت دسته‌های عزاداری به علت شیوع ویروس کرونا در سطح شهر صورت نمی گیرد و علاوه بر آن هرگونه فعالیت عزاداری هیات ها در اماکن مسقف نیز ممنوع است و فعالیت آنها در فضای باز نیز باید مطابق شیوه نامه های بهداشتی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام شود.

وی در خصوص اعمال محدودیت ترافیکی در روزهای تاسوعا و عاشورا در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی گفت: تاکنون پلیس راهور محدودیت هایی را در منع تردد خودروها در اطراف حرم رضوی اعلام نکرده است و تصمیم در این خصوص با توجه به مباحث ترافیکی از سوی پلیس اتخاذ خواهد شد.

معاون فرماندار مشهد افزود: وظیفه نظارت بر هیات های مذهبی، به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین صدور مجوزهای لازم برای فعالیت این مجموعه ها بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی است.

فرمانداری مشهد میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این کلانشهر را بیش از ۵۰ درصد اعلام کرده است.

۲۷ شهرستان خراسان رضوی از جمله مشهد در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.