رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون ۶ هیات عزاداری این شهرستان به دلیل رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی تذکر و اخطار گرفتند.

۶ هیات عزاداری گناباد اخطار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عباسعلی فاطمی با اشاره به ۴۵ بازدید از هیاتهای عزداری در مناطق شهری و روستایی گناباد از ابتدای ماه محرم تاکنون افزود: هیاتهایی که موازین پیشگیرانه و پروتکلهای بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نکنند در مرحله نخست اخطار و تذکر کتبی دریافت می‌کنند و در مرحله بعد به مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا آیین و برنامه های عزاداری باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در فضای باز و طی مدت زمان تعیین شده برگزار شود و هرگونه دسته روی ممنوع است.

رییس اداره  تبلیغات اسلامی گناباد گفت: بیشتر  هیاتهای عزاداری این شهرستان پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند ولی برخی از آنها به این مساله توجه کافی ندارند که با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: مسوولان، دست اندرکاران و ناظران اداره تبلیغات اسلامی، شورای هیاتهای مذهبی و مرکز بهداشت با حضور در هیات ها بر فعالیتهای آنها نظارت می کنند.

حجت الاسلام فاطمی ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا برپایی ایستگاههای صلواتی و توزیع نذورات در آنها به دلیل ایجاد تجمع ممنوع است و مواد غذایی باید به صورت بیرون بر در هیاتهای عزاداری توزیع شود.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا و قرار داشتن گناباد در وضعیت قرمز، تمامی عزاداران و هیاتهای عزاداری باید پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.

از مجموع ۱۸۰ هیات عزاداری به ثبت رسیده در شهرستان گناباد ۱۵۰ هیات فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.