تیم ملی هندبال ایران برای حضور موفق در مسابقات قهرمانی مردان آسیا از امروز اردوی خود را آغاز خواهد کرد.

آغاز تمرینات هندبالیست‌ها برای گرفتن مجوز جهانی

به گزارش قدس آنلاین، فدراسیون هندبال بلاخره بعد از گذشت ماه‌ها تلاش برای جذب سرمربی خارجی با مانوئل مونتایا فرناندز اسپانیایی قرارداد بست. فرناندز شنبه گذشته ۲۳ مرداد به ایران آمد و ناظر مرحله نخست مسابقات لیگ برتر هندبال بود و با پایان مسابقات لیست ملی‌پوشان را اعلام کرد و قرار است تمرینات ملی‌پوشان از صبح امروز (جمعه ۲۹ مرداد) آغاز شود. 

هندبال ایران که سال‌ها به دلیل عدم ثبات مدیریتی، جذب مربیان درجه دو یا سه خارجی، دور بودن لژیونرها، دیر آغاز شدن اردوها و ... از سطح اول آسیا فاصله گرفته بود به دنبال رسیدن به سکوهای آسیایی و کسب مجوز جام جهانی است. 

مونتایا فرناندز اسپانیایی به گفته مسئولان فدراسیون یک مربی درجه یک و صاحب نام در دنیا است و اکنون اکثر کارشناسان، ملی‌پوشان و لژیونرها معتقدند که تیم ملی با این مربی خارجی جهانی می‌شود و جایگاه خود را در آسیا پیدا خواهد کرد.

هندبال ایران بعد از سالها دور بودن از سکوهای آسیا و کسب مقام‌ پنجمی در مسابقات ۲۰۱۶ منامه بحرین با هدایت اسماعیلاجیچ و مسابقات ۲۰۱۸ کره با هدایت ماچک و کسب مقام ششمی در مسابقات ۲۰۲۰ کویت به سرمربیگری علیرضا حبیبی اکنون نیاز به کسب مدال و کسب مجوز جهانی دارد.

سرمربی اسپانیایی تیم ملی اکنون ۲۹ بازیکن داخلی را به اردو دعوت کرده است. علی رحیمی، محمد سیاوشی، فواد فرهادی، مجتبی حیدرپور، محمد صفری، محمدرضا کاظمی، یونس آثاری، محمد قاسمی، میلاد قلندری، محمد کیانی، سلامان بربط، محسن کرمیان، کیارش طاهری، یاسین کبیریان، محمد بهنام نیا، کامیار طاهری، رضا شجاعی، رضا یادگاری، شهاب صادق زاده، افشین صادقی، مهران رهنما، حسین جهانی، جلال کیانی، پوریا فتاحی، ابوالفضل افضل نیا، بهرام رستمی، احسان ابویی، مهران حسینی، حمید حکیمیان اسامی بازیکنان دعوت شده به نخستین اردوی تیم ملی هندبال ایران هستند.

مسابقات قهرمانی مردان آسیا بهمن به میزبانی ورزشگاه آزادی در تهران برگزار خواهد شد. ۵ ماه تا این مسابقات بیشتر نمانده و امید است در این زمان کوتاه سرمربی اسپانیایی بتواند ملی‌پوشان داخلی و لژیونرها را با هم هماهنگ کرده و با یک تیم منسجم راهی مسابقات قهرمانی آسیا شود. 

البته تیم ملی هندبال ایران بعد از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ کویت دیگر هیچ اردویی نداشته و باید دید در این زمان کوتاه بازیکنان به آمادگی کامل خواهند رسید یا خیر.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.